automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily             

26.4.2004

E-mail

  

Články v rubrice

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

Akční modely SEAT Ibiza Fresco rozpálí vášně
Audi A6 nové generace se představuje
Zimní rizika na silnici
Citroen C2 - malý jenom vzrůstem
Světová premiéra - Roadster concept R
Nové Daewoo Lacetti
Vykradli vám auto a rozbili sklo?
Nové Audi A3
Renault - vítěz stále útočí
Pojedete do Londýna autem ?
Malé benzínové motory se budou vyrábět v Douvrinu
Nokian WR - expres zimních dálek
Chcete si koupit VW Caravelle ze summitu? Bez problému
Nové Berlingo vyjíždí
Aral má nové „super oleje“
Litá kola ProLine
Z žigulíka Chevrolet
Kabriolet New Beetle
Renault v Evropě – vítězné tažení 
HYUNDAI ACCENT
Opel Vectra - bezpečnost a komfort
Francouzi útočí – část III. Citroen C3
Zajímavosti z Autotecu
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Jaro u Citroena

Jaro ve stylu Citroën přináší čtyři zajímavé novinky.  Xsara Picasso, která ve své třídě patří mezi oblíbené stálice „posílila v dieselech“, dostala  nový  motor 1,6 HDi 16V o výkonu 110k (80 kW) . Změn, především optických, doznal model Jumpy, mimo to se bude prodávat i v nové verzi jako osobní minivan pro 8 až 9 cestujících. Nová užitková verze modelu C2 nahradí v paletě užitkových vozů úspěšné Saxo Entreprise. Jezdíte-li častěji v nezpevněném terénu určitě uvítáte Berlíngo XTR se zvýšenou průchodností terénem a samosvornou uzávěrkou diferenciálu. 

XSARA PICASSO 1,6 HDI 16V

motor se superlativy

Ten kdo nezná obrovský potenciál moderních CommonRailů těžko uvěří. Přestože Picasso není  při své pohotovostní hmotností 1 313 kg žádný drobeček nová „šestnáctka s ním cvičí“ obdivuhodně. Ostatně parametry jako kroutící moment 240 Nm či zrychlení z 80 na 120 km na čtyřku za 10,7 jsou výmluvnější než dlouhé komentáře. Nový motor HDi vyniká pružností a dobrým tahem při libovolném stylu jízdy. Jeho velmi rychlá akcelerace je umožněna systémem přeplňování (tzv. overboost), který dává k dispozici ještě 20 Nm točivého momentu navíc. Přitom je velmi tichý má nízkou spotřebu paliva.

Konkrétně spotřeba 4,9 l/100 km, spolu s objemem palivové nádrže 60 l umožňují jízdní dosah přes 1 200 km bez nutnosti čerpání dalších pohonných hmot. Navíc vykazuje velmi nízké emise CO2 (131 g/ km). Verze Euro IV, která se ve vybraných evropských zemích začne prodávat během roku 2004, bude navíc vybavena filtrem pevných částic (FAP). Zcela bez nadsázky jízda s tak vyváženým motorem je velkým požitkem za málo peněz. 

Doplňuje nabídku vznětových motorů pro  Picasso, které patří mezi nejoblíbenější modely na trhu velkoprostorových minivanů. Spolu s nabídkou nového vznětového motoru, doznal změn i vzhled vozu několika drobnými  změnami, které podtrhují jeho dynamický a robustní charakter. Doladěný design tak ještě více zdůrazňuje jak správnou cestu tvůrci při jeho vzniku zvolili.

Na celém světě se jih dosud prodalo více než 850 000 vozů. Již  od uvedení na trh se  Picasso zařadilo mezi nejvýznamnější zástupce segmentu velkoprostorových minivanů

Berlingo XTR

vzhůru do terénu

Berlingo je po léta úspěšný a oblíbený model. Jeho stavba je již na první pohled stvořena nejen pro pohodovou přepravu osob i menších nákladů, ale také pro volný čas a výlety do přírody. Pro tento účel je výbornou alternativou zvýšená průchodnost terénem. A právě tyto vlastnosti splňuje nový model XTR se samosvornou uzávěrkou diferenciálu.

Vnějším vzhledem se Berlingo XTR odlišuje od „běžných“ verzí na první pohled. Připomíná klasické sportovně užitkové vozy (SUV) – především světlou výškou zvýšenou o 30 mm, rozšířenou maskou chladiče a výrazným plechovým krytem pod motorem. Tyto praktické a současně elegantní úpravy chrání spolu podvozek vozidla před poškozením při průjezdu bahnitým nebo kamenitým terénem.

Diferenciál se samosvornou uzávěrkou z produkce francouzské firmy FAM je namontován na místě původního diferenciálu. Samosvorná uzávěrka se aktivuje automaticky v případě prokluzu jednoho z kol hnané (přední) nápravy a volně přenáší točivý moment. Na prokluzující kolo se přenáší nejvýše 75% točivého momentu, zbývající točivý moment (25%) je přenášen na druhé kolo s dobrou adhezí. Vůz tak může volně pokračovat v jízdě i v situaci, kdy se jedno z kol hnané nápravy protáčí. Přestože se tedy nejedná o klasický pohon všech kol, Berlingo XTR se vyznačuje zvýšenou schopností vydat se na cestu složitým terénem. 

Nová verze Berlinga nabídne netušené možnosti pro aktivní prožití volného času i rozšířenou funkčnost pro profesionální využití. Tomu odpovídá i výbava, která již ve standardu nabídne posuvné dveře na levé i pravé straně, přední mlhové světlomety nebo výškově nastavitelný volant potažený kůží. Zákazník bude moci zvolit mezi zážehovým motorem 1.6i 16V (80 kW / 110 k) nebo oblíbeným dieselem 2.0 HDi (66 kW / 90 k).

Nový Jumpy 

tradice pokračuje

Minulý rok se prodalo skoro o sto procent více modelu Jumpy než tomu bylo rok předtím, letos pak tento univerzální model prošel omlazovací kůrou.

Základní  modelová řada je i nadále postavena na dvou nejoblíbenějších  variantách – uzavřenou dodávku pro přepravu zboží a polokombi FlexiVan pro současnou přepravu osob a nákladu. Nabídka nového Jumpyho však byla rozšířena i o ryze osobní devítimístnou verzi Combi Comfort. Rozšíří nabídku modelů Citroën určených pro profesionální dopravu cestujících. Tento prosklený minibus nabízený se silným motorem 2.0 HDi (80 kW / 110 k) přepraví v pohodlí a bezpečí 8 až 9 cestujících. Sklopné trojsedadlo ve třetí řadě umožňuje volně měnit objem zavazadlového prostoru dle potřeby. K vysoké bezpečnosti přispívají tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech pro cestující i standardně dodávaný systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBD).

Zákazník si nyní může vybrat ze tří vznětových motorů spojujících výkon, úspornost i šetrnost k životnímu prostředí. Základní motor 1.9 D o maximálním výkonu 51 kW (71 k) je vhodný pro dopravce na dlouhých cestách, kterým záleží především na dokonalé spolehlivosti vozidla i a kontrolu výdajů spojených s jeho provozem. Silné motory 2.0 HDi s výkony 70 kW (95 k) a 80 kW (110 k) poskytují robustní výkon pro častou přepravu na hranici užitečné hmotnosti vozidla a novému Jumpy propůjčují dynamické vlastnosti bez ohledu na zatížení.

Všechny dodávkové verze Jumpy nabízejí nákladový prostor s objemem 4 m3, užitečná hmotnost se pohybuje v rozmezí 815 až 900 kg v závislosti na výběru pohonné jednotky. Z hlediska přepravní kapacity tak Jumpy tvoří logický přechod mezi menším Berlingem a větším Jumperem. 

Hlavní výhodou užitkových verzí modelu Jumpy zůstává snadná manévrovatelnost. Model sice oproti svému předchůdci mírně povyrostl, nicméně jeho obratnost a příznivé jízdní vlastnosti v mnohém připomínající osobní automobil zůstaly zachovány. Je proto přímo předurčen k provozu v městském provozu: k otočení mu stačí pouhých 12 metrů, zesílené chlazené kotouče předních brzd zajišťují neúnavný účinek při častém zastavování… Standardní výbava všech verzí nabízí boční posuvné dveře na pravé straně s výškou nákladové hrany 0,49 m. 

Zákazníky, kteří vyhledávají dvojí využití svého vozu, uspokojí pětimístné polokombi FlexiVan s motorem 2.0 HDi (70 kW / 95 k). Jumpy FlexiVan nabízený ve verzi N1 s odpočtem DPH je vybaven třímístným sklopným sedadlem ve druhé řadě, které v kombinaci s posuvnou dělicí přepážkou umožňuje zvýšit základní objem nákladového prostoru ze 2,3 až na 3,9 m3

C2 Entreprise

Mnoho užitkových automobilů má pro potencionální zákazníky jednu zásadní nevýhodu a to, že jeho užitkovost na první pohled patrná. Často nevzhledné mřížky či další povinné prvky které kazí vzhled toho kterého modelu. Tak toto u nového C2 entreprise opravdu nenajdete. Jeho karoserie je krásná čistá a užitkový vůz v něm je možno očekávat pouze za silně kouřovými zadními okny. 

Štafetu přebírá  v nabídce užitkových vozů Citroën od modelu Saxo entreprise. Nákladový prostor C2 Entreprise s objemem až 840 dm3 je zcela rovný a zakončen vysokou dělicí přepážkou. Užitečná hmotnost se pohybuje mezi 394 a 408 kg dle motoru - zákazník má na výběr mezi osvědčeným zážehovým motorem 1.1i (44 kW / 61 k) a mimořádně úsporným dieselem 1.4 HDi (50 kW / 70 k). Vůz je vybaven děleným víkem nákladového prostoru, jež umožňuje nakládání a vykládání i ve velmi stísněných podmínkách. Vzdálenost potřebná pro otevření víka činí pouhých 15 cm. Spodní víko nákladového prostoru má nosnost 100 kg a v otevřené poloze tak může výrazně ulehčit nakládání a vykládání vozu. Užitková verze C2 přebírá dynamický styl osobního automobilu, jízdní kvality i přednosti co se pohodlí a bezpečnosti týká. Samozřejmostí jsou pro něj variabilní posilovač řízení, palubní počítač, centrální zamykání nebo čelní airbagy. Model C2 Entreprise je vybaven systémem automatického zamykání dveří a víka nákladového prostoru za jízdy, což přispívá k vyšší bezpečnosti provozu především ve městském prostředí.

Citroën C2 Entreprise se jistě bude těšit zájmu především ze strany drobných podnikatelů, přestože nalezne uplatnění i jako pohotovostní automobil ve vozovém parku velkých společností

/al/

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: