| 
                 Jaro ve stylu Citroën přináší
                čtyři zajímavé novinky. 
                Xsara Picasso, která ve své třídě patří mezi oblíbené
                stálice „posílila v dieselech“, dostala  nový 
                motor 1,6 HDi 16V o výkonu 110k (80 kW) . Změn, především
                optických, doznal model Jumpy, mimo to se bude prodávat i v nové
                verzi jako osobní minivan pro 8 až 9 cestujících. Nová užitková
                verze modelu C2 nahradí v paletě užitkových vozů úspěšné
                Saxo Entreprise. Jezdíte-li častěji v nezpevněném terénu
                určitě uvítáte Berlíngo XTR se zvýšenou průchodností
                terénem a samosvornou uzávěrkou diferenciálu.  
                 XSARA
                PICASSO 1,6 HDI 16V 
                motor
                se superlativy 
                Ten
                kdo nezná obrovský potenciál moderních CommonRailů těžko
                uvěří. Přestože Picasso není 
                při své pohotovostní hmotností 1 313 kg žádný
                drobeček nová „šestnáctka s ním cvičí“
                obdivuhodně. Ostatně parametry jako kroutící moment 240 Nm
                či zrychlení z 80 na 120 km na čtyřku za 10,7 jsou výmluvnější
                než dlouhé komentáře. Nový motor HDi vyniká pružností a dobrým tahem
                při libovolném stylu jízdy. Jeho velmi rychlá
                akcelerace je umožněna systémem přeplňování (tzv.
                overboost), který dává k dispozici ještě 20 Nm točivého momentu navíc.
                Přitom je velmi tichý má nízkou spotřebu paliva. 
                Konkrétně spotřeba 4,9 l/100 km, spolu s objemem palivové nádrže 60 l umožňují jízdní dosah přes 1 200 km bez nutnosti čerpání dalších
                pohonných hmot. Navíc vykazuje velmi nízké emise CO2
                (131 g/ km). Verze Euro IV, která se ve vybraných evropských
                zemích začne prodávat během roku 2004, bude navíc vybavena filtrem pevných částic (FAP).
                Zcela bez nadsázky jízda s tak vyváženým motorem je
                velkým požitkem za málo peněz.  
                Doplňuje nabídku vznětových motorů pro  Picasso, které patří
                mezi nejoblíbenější modely na trhu velkoprostorových
                minivanů. Spolu s nabídkou nového
                vznětového motoru, doznal
                změn i vzhled vozu několika drobnými 
                změnami, které podtrhují jeho dynamický a robustní charakter. Doladěný
                design tak ještě více zdůrazňuje jak správnou cestu tvůrci při jeho vzniku zvolili. 
                Na celém světě se jih dosud prodalo
                více než 850 000 vozů. Již  od
                uvedení na trh se  Picasso
                zařadilo mezi nejvýznamnější zástupce segmentu velkoprostorových
                minivanů.  
                 Berlingo
                XTR 
                vzhůru do terénu 
                Berlingo je po léta úspěšný
                a oblíbený model. Jeho stavba je již na první pohled stvořena
                nejen pro pohodovou přepravu osob i menších nákladů, ale
                také pro volný čas a výlety do přírody. Pro tento účel
                je výbornou alternativou zvýšená průchodnost terénem. A právě
                tyto vlastnosti splňuje nový model XTR se samosvornou uzávěrkou
                diferenciálu. 
                Vnějším vzhledem se Berlingo XTR odlišuje od „běžných“
                verzí na první pohled. Připomíná klasické sportovně užitkové
                vozy (SUV) – především světlou výškou zvýšenou o 30
                mm, rozšířenou maskou chladiče a výrazným plechovým
                krytem pod motorem. Tyto praktické a současně elegantní úpravy
                chrání spolu podvozek vozidla před poškozením při průjezdu
                bahnitým nebo kamenitým terénem. 
                 Diferenciál
                se samosvornou uzávěrkou z produkce francouzské firmy
                FAM je namontován na místě původního diferenciálu.
                Samosvorná uzávěrka se aktivuje automaticky v případě
                prokluzu jednoho z kol hnané (přední) nápravy a volně
                přenáší točivý moment. Na prokluzující kolo se přenáší
                nejvýše 75% točivého momentu, zbývající točivý moment
                (25%) je přenášen na druhé kolo s dobrou adhezí. Vůz
                tak může volně pokračovat v jízdě i v situaci, kdy se
                jedno z kol hnané nápravy protáčí. Přestože se tedy
                nejedná o klasický pohon všech kol, Berlingo XTR se vyznačuje
                zvýšenou schopností vydat se na cestu složitým terénem.  
                Nová verze Berlinga nabídne
                netušené možnosti pro aktivní prožití volného času i rozšířenou
                funkčnost pro profesionální využití. Tomu odpovídá i výbava,
                která již ve standardu nabídne posuvné dveře na levé i
                pravé straně, přední mlhové světlomety nebo výškově
                nastavitelný volant potažený kůží. Zákazník bude moci
                zvolit mezi zážehovým motorem 1.6i 16V (80 kW / 110 k) nebo
                oblíbeným dieselem 2.0 HDi (66 kW / 90 k). 
                 Nový
                Jumpy  
                tradice pokračuje 
                Minulý rok se prodalo skoro o sto procent více modelu
                Jumpy než tomu bylo rok předtím, letos pak tento univerzální
                model prošel omlazovací kůrou. 
                Základní  modelová
                řada je i nadále postavena na dvou nejoblíbenějších  variantách – uzavřenou dodávku
                pro přepravu zboží a polokombi FlexiVan pro současnou přepravu
                osob a nákladu. Nabídka nového Jumpyho však byla rozšířena
                i o ryze osobní devítimístnou verzi Combi Comfort. Rozšíří nabídku modelů Citroën určených
                pro profesionální dopravu cestujících. Tento prosklený
                minibus
                nabízený se silným motorem 2.0 HDi (80 kW / 110 k) přepraví
                v pohodlí a bezpečí 8 až 9 cestujících. Sklopné
                trojsedadlo ve třetí řadě umožňuje volně měnit objem
                zavazadlového prostoru dle potřeby. K vysoké bezpečnosti
                přispívají tříbodové bezpečnostní pásy na všech
                sedadlech pro cestující i standardně dodávaný systém ABS s elektronickým
                rozdělovačem brzdného účinku (EBD). 
                 Zákazník
                si nyní může vybrat ze tří vznětových motorů spojujících výkon, úspornost i šetrnost k životnímu
                prostředí. Základní motor 1.9 D o maximálním výkonu 51 kW (71 k) je vhodný pro dopravce na dlouhých
                cestách, kterým záleží především na dokonalé
                spolehlivosti vozidla i a kontrolu výdajů spojených s jeho
                provozem. Silné motory 2.0 HDi s výkony 70 kW (95 k) a 80 kW (110 k) poskytují
                robustní výkon pro častou přepravu na hranici užitečné
                hmotnosti vozidla a novému Jumpy propůjčují dynamické
                vlastnosti bez ohledu na zatížení. 
                Všechny
                dodávkové
                verze Jumpy nabízejí
                nákladový prostor s objemem 4 m3, užitečná
                hmotnost se pohybuje v rozmezí 815 až 900 kg v závislosti
                na výběru pohonné jednotky. Z hlediska přepravní
                kapacity tak Jumpy tvoří logický přechod mezi menším
                Berlingem a větším Jumperem.  
                Hlavní výhodou užitkových
                verzí modelu Jumpy zůstává snadná manévrovatelnost. Model
                sice oproti svému předchůdci mírně povyrostl, nicméně
                jeho obratnost a příznivé jízdní vlastnosti v mnohém
                připomínající osobní automobil zůstaly zachovány. Je
                proto přímo předurčen k provozu v městském
                provozu: k otočení mu stačí pouhých 12 metrů, zesílené
                chlazené kotouče předních brzd zajišťují neúnavný
                účinek při častém zastavování… Standardní výbava všech
                verzí nabízí boční posuvné dveře na pravé straně s výškou
                nákladové hrany 0,49 m.  
                Zákazníky, kteří vyhledávají dvojí využití svého
                vozu, uspokojí pětimístné polokombi FlexiVan s
                motorem 2.0 HDi (70 kW / 95 k). Jumpy FlexiVan nabízený ve
                verzi N1 s odpočtem DPH je vybaven třímístným sklopným
                sedadlem ve druhé řadě, které v kombinaci s posuvnou dělicí
                přepážkou umožňuje zvýšit základní objem nákladového
                prostoru ze 2,3 až na 3,9 m3.  
                 C2
                Entreprise 
                Mnoho užitkových automobilů má pro potencionální zákazníky
                jednu zásadní nevýhodu a to, že jeho užitkovost na první
                pohled patrná. Často nevzhledné mřížky či další povinné
                prvky které kazí vzhled toho kterého modelu. Tak toto u nového
                C2 entreprise opravdu nenajdete. Jeho karoserie je krásná čistá
                a užitkový vůz v něm je možno očekávat pouze za silně
                kouřovými zadními okny.  
                Štafetu přebírá  v nabídce
                užitkových vozů Citroën od modelu Saxo entreprise. Nákladový
                prostor C2 Entreprise s objemem až 840 dm3 je zcela rovný a zakončen vysokou dělicí přepážkou.
                Užitečná hmotnost se
                pohybuje mezi 394 a 408 kg dle  motoru
                - zákazník má na výběr mezi osvědčeným zážehovým
                motorem 1.1i (44 kW / 61 k) a mimořádně úsporným dieselem
                1.4 HDi (50 kW / 70 k). Vůz je vybaven děleným víkem nákladového
                prostoru, jež umožňuje nakládání a vykládání i ve velmi
                stísněných podmínkách. Vzdálenost potřebná pro otevření
                víka činí pouhých 15 cm. Spodní víko nákladového
                prostoru má nosnost 100 kg a v otevřené poloze tak může
                výrazně ulehčit nakládání a vykládání vozu. Užitková
                verze C2 přebírá dynamický styl osobního automobilu, jízdní
                kvality i přednosti co se pohodlí a bezpečnosti týká. Samozřejmostí
                jsou pro něj variabilní posilovač řízení, palubní počítač,
                centrální zamykání nebo čelní airbagy. Model C2 Entreprise
                je vybaven systémem automatického zamykání dveří a víka nákladového
                prostoru za jízdy, což přispívá k vyšší bezpečnosti
                provozu především ve městském prostředí. 
                Citroën C2 Entreprise se jistě bude těšit zájmu především
                ze strany drobných podnikatelů, přestože nalezne uplatnění
                i jako pohotovostní automobil ve vozovém parku velkých společností 
                
                /al/ 
                               
                
                                                                     
                  
                
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
            |