| 
                 Londýnská
                radnice zavedla v pondělí poplatek ve výši pěti liber
                za denní vjezd do centra metropole. 
                Dopravní kolaps trápí mnoho velkých měst, ale zdá se, že
                Londýn vlastnil v tomto ohledu prioritu. My jsme minulý týden
                Traffic – pravou londýnskou zácpu zažili na vlastní kůži. 
                V rámci testu Superba se satelitním naváděním
                jsme dojeli i do Anglie a Londýna. Je nutno uznat, že dopravní
                situace v Londýně si žádala nějaké razantní řešení,
                zvláště potom co jsme cestu z místa vzdáleného 20 km
                od centra absolvovali za dvě hodiny. Cesta zpět trvala stejnou
                dobu. V Londýně je dopravní kolaps vždy, nezáleží na
                tom v jaký den, či denní hodinu jedete 
                      
                Starosta
                Londýna poukazuje na to, že pokud se ulice alespoň zčásti
                neuvolní, nemá velký smysl do nich posílat nové autobusy. 
                Na druhou stranu je nutno říci, že tak hustou městskou
                dopravu jako je v Londýně asi nikde nenajdete. 
                Kdykoliv se rozhlédnete, vidíte minimálně pět až šest
                double-deckerů. Zda je právě mýtné tím pravým řešením
                ukáže teprve čas.  Placená oblast tvoří 1,3 procenta
                rozlohy Velkého Londýna. 
                Pravidla pro vjezd do středu Londýna od pondělního rána
                jsou celkem jednoduchá. Platí se za vjezd ve všední dny mezi
                sedmou ranní a 18:30 večer. Zaplatit je nutno nejpozději tentýž
                den, a to do 22 hodin. Platit je možno v trafikách, prostřednictvím
                internetu nebo pomocí textové zprávy SMS. 
                Slevu nebo výjimku mají zejména lidé, kteří v pásmu mýta
                bydlí, automobily s určitými ekologickými prvky a automobily
                pro devět a více cestujících. Pokud motorista nezaplatí,
                naskočí pokuty, jejichž základní výše je 80 liber. Nejvyšší
                sankcí může být konfiskace auta. 
                 
                Značení pásma, které má rozlohu 21 kilometrů čtverečních,
                je zřetelné a upozornění na placené pásmo jsou umístěna
                v širokém okruhu, aby se řidič mohl rozhodnout placenému
                vnitřku města vyhnout. Kdo přejede velké bílé C v červeném
                kruhu na vozovce, přejel hranici mýta a ocitne se okamžitě v
                databázi. 
                Celý projekt je založen na moderní technice. V ulicích města
                se neobjevily budky s výběrčími, ale jsou zde kamery, které
                snímají poznávací značky vozidel. Podél hranice pásma i
                ve městě jich je rozmístěno kolem 700. Technici tvrdí, že
                jejich přesnost je 90 procent. 
                Každou půlnoc se všechna nasnímaná čísla porovnají se záznamy
                o zaplaceném mýtu. Ta, která zbydou, a jejichž majitelé
                tedy zřejmě nezaplatili, se porovnají s databází
                registrovaných vozidel. Pak počítač vytiskne oznámení o
                pokutě a v ranní poště přibude řada zásilek s pokutami.
                /al/ 
                 Auto
                roku - model 2002 - Auto za milion 
                 Auto
                roku - model 2002 - Rodinné automobily 
                 Auto
                roku - model 2002 -  Malé rodinné automobily 
                 
                                                                           
                
                 
                               
                
                                                                     
                  
                
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
            |