| 
                  Nový
                model střední třídy automobilky Opel přesvědčil především
                bohatou bezpečnostní výbavou . 
                V zatím posledním kole nezávislých bariérových testů Euro NCAP získal
                nový Opel Vectra celkem 30 bodů, což je nejlepší výsledek
                z celé pětice hodnocených rodinných vozů. Výsledky
                tzv. 10. fáze programu Euro NCAP (European New Car Assessment
                Programme) byly zveřejněny 25. června na tiskové konferenci
                německé Federální silniční správy v Bergisch Gladbachu.  
                Opel Vectra prokázal vysoce nadprůměrné ochranné
                vlastnosti zejména při bočních nárazech, včetně nárazu
                do kulatého sloupu, ve kterých získal maximální možný počet
                bodů. Vynikající bezpečnostní vlastnosti nové Vectry staví
                na jejím velmi pevném skeletu a počítačově optimalizované
                karoserii s předem definovanými deformačními zónami.  
                 Na
                tento základ navazuje špičková bezpečnostní výbava. Do výbavy
                vozu patří např. velkoobjemové čelní a boční airbagy a
                průběžné hlavové airbagy, chránící pasažéry na předních
                i zadních sedadlech. Nové Vectry mají na předních sedadlech
                také aktivní opěrky hlav poslední generace s opěrnou
                funkcí, tříbodové samonavíjecí pásy a výškově
                nastavitelné opěrky hlav, pyrotechnické předpínače bezpečnostních
                pásů a omezovače napětí v pásech, výškově
                nastavitelný horní kotevní bod bezpečnostních pásů u předních
                a obou krajních zadních sedadel a patentovaný systém ukotvení
                pedálů PRS (Pedal Release System), který při těžkých
                kolizích uvolňuje pedály z jejich uložení, čímž se
                výrazně snižuje nebezpečí poranění nohou řidiče.  
                Riziko vzniku nehody dokáže výrazně snížit
                interaktivní podvozek IDS, který sdružuje řadu vyspělých
                systémů a prvků, jako je např. elektronický stabilizační
                systém ESPPlus. Toto zařízení dokáže na rozdíl
                od konvenčních systémů v kritických okamžicích cíleně
                aktivovat brzdy až třech kol najednou, čímž se jízda
                rychle a efektivně stabilizuje.  
                Program nezávislých bariérových testů Euro NCAP zkoumá
                chování automobilů při přesně definovaných čelních a bočních
                nárazech. Při čelních nárazech naráží testovaný vůz v rychlosti
                64 km/h do deformovatelné bariéry, překrytí činí 40
                procent. Ochranné vlastnosti karoserie při bočních nárazech
                se zkoumají za pomoci 950 kg těžkého vozíku, který
                rychlostí 50 km/h vráží ze strany do testovaného
                automobilu.  
                 
                /per/ 
                  
                               
                                                                     
                  
                
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
                 
         
            |