automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily             

19.8.2003

E-mail

  

Články v rubrice

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

Vykradli vám auto a rozbili sklo?
Nové Audi A3
Renault - vítěz stále útočí
Pojedete do Londýna autem ?
Malé benzínové motory se budou vyrábět v Douvrinu
Nokian WR - expres zimních dálek
Chcete si koupit VW Caravelle ze summitu? Bez problému
Nové Berlingo vyjíždí
Aral má nové „super oleje“
Litá kola ProLine
Z žigulíka Chevrolet
Kabriolet New Beetle
Renault v Evropě – vítězné tažení 
HYUNDAI ACCENT
Opel Vectra - bezpečnost a komfort
Francouzi útočí – část III. Citroen C3
Zajímavosti z Autotecu
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Nové Daewoo Lacetti

Nové Daewoo Lacetti, designované Giugiarem, se objeví na jaře roku 2004
Sportovní hatchback si odbude světovou výstavní premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem

Atraktivně stylizovaný pětidveřový model kompaktní třídy
Prostorný interiér s nadprůměrným prostorem pro nohy vzadu
Tři čtyřválcové motory o výkonech 92 k až 122 k

Modelovou škálu automobilky GM Daewoo už zanedlouho obohatí kompaktní sportovně stylizovaný hatchback Lacetti, který si odbude svoji světovou výstavní premiéru na blížícím se Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (13. až 21. září 2003). V autosalonech evropských prodejců automobilů Daewoo se tento model objeví v únoru roku 2004. Zájemci o nový model budou moci volit ze třech motorů, v případě agregátů o objemech 1,6 l a 1,8 l budou k dispozici i automatické převodovky. Díky svému modernímu „italskému“ designu, pozoruhodné standardní výbavě a vynikajícímu poměru pořizovací cena/nabízená hodnota Daewoo Lacetti výborně zapadá do stále bohatší modelové škály automobilky GM Daewoo. 

Dynamický design, kompaktní vnější rozměry, prostorný interiér
Moderní design modelu Lacetti je dílem stylistů renomovaného turínského studia Italdesign, které založil fenomenální návrhář Giorgetto Giugiaro. Studio Italdesign už dříve pracovalo na designu modelů Daewoo Matiz, Kalos a Evanda. 

Přední části nového modelu Lacetti dominují „mandlové“ tvarované světlomety kryté čirým sklem a nově řešená maska chladiče s výrazným firemním emblémem, nesená příčným chromovaným žebrem. Kompaktní novinka je dlouhá 4295 mm, široká 1725 mm a vysoká 1445 mm.

Dynamický image nového modelu Lacetti umocňují dlouhý rozvor (2600 m), krátké převisy karoserie, výrazně vyklenuté lemy podběhů kol a zřetelně stoupající křivka boků. „Svalnaté“ boční linie modelu Daewoo Lacetti plynule navazují na neméně „atleticky“ tvarovanou záď, na které okamžitě zaujmou především třírozměrná koncová světla a výrazná horizontální linie u dolního okraje zadního okna. 

Nový model Daewoo Lacetti je kompaktní pouze pokud jde o vnější rozměry. Uvnitř však nabízí mnohem více prostoru než je v této automobilové třídě obvyklé. Cestující na zadních sedadlech mají 932 mm volného místa pro nohy, což je špičková hodnota v celém segmentu. 

Základní objem zavazadlového prostoru činí 275 l (VDA), po sklopení zadních sedadel a využití takto vzniklého místa až po strop nabídne Lacetti až 1045 l prostoru pro náklad. 

Model šitý na míru Evropě

Třída kompaktních vozů patří se svým podílem 16,4 procenta k nejdůležitějším segmentům celého automobilového trhu západní a střední Evropy. Ročně se v tomto teritoriu prodává asi 2,6 milionů kompaktních vozů. Vzhledem k množství nových modelů této třídy předpovídají marketingoví specialisté celému segmentu kompaktních vozů ve střednědobém časovém horizontu znatelný růst. Tento trend by měl hrát do not novince automobilky GM Daewoo.

„Pro naše rozvojové plány je velmi důležité, že díky modelu Lacetti budeme mít v populárním C-segmentu velmi atraktivní hatchback,“ říká Eduard L. (Hardy) Spranger, šéf GM Daewoo Europe. „Základem konsolidace naší společnosti je téměř kompletně modernizovaná modelová škála – úspěšně jsme uvedli modely Kalos, Nubira a Evanda. Nyní, s novým modelem Lacetti, máme šanci účinně oslovit další skupinu zákazníků – mladé a racionální osobnosti.“

Nový pětidveřový hatchback Lacetti se dokonale trefuje do požadavků této skupiny zákazníků. Průzkumy totiž například ukazují, že přes 62 procent modelů této třídy poháněných zážehovými motory má agregáty o zdvihovém objemu mezi 1,4 l až 1,8 l. Všechny tři pohonné jednotky modelu Lacetti přesně zapadají do tohoto intervalu.

Výkonné a hospodárné motory, agilní a bezpečný podvozek

Zájemci o nový model Daewoo Lacetti budou moci vybírat ze třech čtyřválcových zážehových motorů, které plní emisní limity normy Euro 3. Všechny tři agregáty mají dva ozubeným řemenem poháněné vačkové hřídele v hlavě válců, které řídí činnost čtyř ventilů pro každý válec. Základní motor 1.4 o objemu 1399 cm3 dává při otáčkách 6000 ot/min výkon 68 kW/92 k. Daewoo Lacetti s tímto motorem zrychluje z 0 na 100 km/h během 11,6 s a jeho maximální rychlost činí 172 km/h. Průměrná spotřeba tohoto modelu (podle metodiky MVEG) činí jen 7,2 l/100 km (předběžný údaj). 

Dalším v řadě pohonných jednotek je čtyřválec o objemu 1,6 l výkonu 80 kW/109 k. Ten dokáže Daewoo Lacetti rozjet až na 187 km/h a z 0 na 100 km/h s ním sprintuje za 10,7 s. Průměrná spotřeba modelu Lacetti s tímto motorem činí 7,1 l/100 km (podle metodiky MVEG), takže na jedno naplnění šedesátilitrové nádrže vůz ujede asi 840 kilometrů bez nutnosti zastavovat u čerpacích stanic! 

Nejdynamičtějším reprezentantem řady Lacetti je model poháněný zážehovým čtyřválcem o objemu 1,8 l a výkonu 90 kW/122 k. S tímto agregátem se Daewoo Lacetti rozjíždí z klidu na 100 km/h během pouhých 9,5 s a pod plným plynem jede až 194 km/h. Přes tyto pozoruhodné dynamické parametry je tento model překvapivě úsporný, jeho průměrná spotřeba (podle metodiky MVEG) činí jen 7,5 l/100 km. 

Všechny modely řady Lacetti jsou standardně vybavovány manuálními pětistupňovými převodovkami, vozy s motory o objemu 1,6 l a 1,8 l mohou mít na přání i moderní adaptivní čtyřstupňovou automatickou převodovku. 

Propracovaný podvozek nového modelu Lacetti musel prokázat své kvality a spolehlivost během náročných testů, při kterých zkušební vozy najely téměř dva miliony kilometrů. Díky velmi pevnému skeletu a karoserii se nový model chlubí výbornými jízdními vlastnostmi a zároveň účinně chrání posádku v případě nehody. Všechna kola modelu Daewoo Lacetti jsou nezávisle zavěšena na vzpěrách McPherson. Vpředu mají vzpěry McPherson spodní trojúhelníková ramena, zatímco zadní kola jsou přesně ustavena dvojicí trojúhelníkových ramen a jedním podélným ramenem. U všech kol má Daewoo Lacetti kotoučové brzdy, do jejichž hydraulického okruhu je standardně zařazený protiblokovací systém brzd ABS. 

Nový model Daewoo Lacetti je výsledkem mezinárodní kooperace. Vyrábět se bude v moderním závodě GM Daewoo v jihokorejském Gunsanu, na jeho vzniku se však výrazně podepsala evropská studia a vývojová centra – design je dílem italského střediska Italdesign Giorgetta Giugiara, vlastnosti podvozku se testovaly a ladily na zkušebních okruzích ve Velké Británii tak, aby přesně odpovídaly potřebám evropského trhu. A celou řadu komponentů a technologií dodali renomovaní němečtí dodavatelé – například protiblokovací systém brzd ABS pochází od firmy Bosch, společnost Siemens Automotive se podílela na vývoji airbagů a systému čištění výfukových spalin, automatická převodovka pro modely s motorem 1,8 l je produktem společnosti ZF, pro model s motorem 1,6 pak firmy Aisin Warner.


/ol/

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: