automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily                                        

8.1.2003

E-mail

  

Články v rubrice

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

Nokian WR - expres zimních dálek
Chcete si koupit VW Caravelle ze summitu? Bez problému
Nové Berlingo vyjíždí
Aral má nové „super oleje“
Litá kola ProLine
Z žigulíka Chevrolet
Kabriolet New Beetle
Renault v Evropě – vítězné tažení 
HYUNDAI ACCENT
Opel Vectra - bezpečnost a komfort
Francouzi útočí – část III. Citroen C3
Zajímavosti z Autotecu
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Auto roku - Model 2002 

                                         Rodinné automobily
Zatímco v kategorii  „Malých rodinných automobilů“ byly ze třech vozů, které vykazovaly nejlepší poměr cena výkon dva modely nové a jeden  výrazně inovovaný, v kategorii rodinných automobilů je tomu na našem trhu momentálně výrazně jinak. 

Všechny tři vítězné vozy  se prodávaly již  v roce 2001. Buď v jiném provedení, v odlišné konfiguraci s odlišnými motory, či za jinou cenu. 
K velmi dobrému poměru  cena výkon se propracovávaly další dobu, nikoliv jako horké novinky. Na tomto výsledku je zcela patrné, že zatímco v kategorii nižší, se výrobci i u „supernovinek“ snažili v podstatě vždy zachovat zajímavou cenovou relaci, u klasických rodinných modelů většinou u atraktivních modelů nasadili cenu, která je z hlediska poměru cena výkon výrazně méně zajímavá, než jsou ty u osvědčených inovovaných  vozů. To však patrně ani u této kategorie nebude platit „věčně“. Čím více se automobil stává spotřebním zbožím,  tím důležitější je právě fakt, co a za jakou cenu kdo zákazníkovy nabídne. Stále více tak bude kupující ochoten méně platit jen pro novinku jako takovou, pakliže mu nepřinese opravdu nové kvality. A to bude v současné době čím dál těžší. A jak  tedy dopadlo naše hodnocení v této třídě?

1. Skoda Octavia  Classic 1,9 TDI 66 kW 

2. Hyunday Elantra 2.0CRDi   Comfort Plus  HB 

3. Xsara Picasso  2.0 Hdi  SX                               

Škoda Octavia  Classic 1,9 TDI 66 kW                       434 000 Kč

Je to novinka a není to novinka. „Stará dobrá“ Octavia v provedení Classic s motorem 1,9 TD však opravdu  v roce 2002 novinkou  byla. Její velmi sympatická cena samozřejmě výrazně vylepšila poměr cena výkon a tak jako  v kategorii Malých rodinných vozů, kde cenově vládne Thalia, má také Octavia Classic ve své třídě absolutorium. Za tyto peníze prostě u nás nedostanete stejně kvalitní úsporné nové rodinné auto kdyby jste dělali co chtěli. Pravdou je, že spojení Classic a motor  1,9 TDI 66 kW  je u Octavie trochu zavádějící. Především  proto, že zatímco provedení Classic je ve spojení s jinými pohonnými jednotkami  opravdu velmi chudičké, zde je vše jinak. Tento Classic má ve standardu například  centrální zamykání i palubní počítač. Elektrické ovládání předních oken je sice příplatkové, ale na rozdíl od jiných automobilek pouze za cenu 7500 Kč.  Matematické výpočty jsou jasné. Za 441 500 Kč auto v „elektrice“ s computerem, dálkovým ovládáním a jedním z nejpopulárnějších dieselových motorů na světě. Ostatně toto TDI je jediným z devíti představených modelů, který není z rodiny Common Rail druhé generace. Jeho jediným záporem je trochu větší hlučnost. Ostatní vlastnosti však patří k těm nejlepším, které jsou v oboru k dispozici. Obrovská odolnost, úspornost a oproti technologii Common Rail  či Pumpe-Düse  výrazně větší jednoduchost. Zavazadlový prostor je se svým obsahem 528 litrů přímo legendární. Osvědčená technologie VW, vynikající sedadla, kvalitní pozinkovaná karoserie, to vše je to co z Octávie dělá  alespoň v našich krajích živou legendu. Jestliže k tomu ještě zákazník mohl zvolit provedení za výrazně nižší cenu při velmi dobré výbavě pak není potřebný další komentář.  

Hyundai Elantra 2.0CRDi SDN  Comfort Plus  HB             akce 419 900 Kč

Hyundai prodělal za poslední dobu raketový nástup ve své popularitě. Nové modely, výrazné rozšíření sortimentu od „trpaslíků“ přes luxusní limuzíny až po zajímavé terénní automobily. K tomu  zvýšená kvalita a tříletá záruka. Není divu, že se nejen zvýšil  prodej značky o více než dvě stě procent, ale například novinka Getz má velkou šanci, aby  především v naftové verzi 1,5 CRDi, která bude letos k dispozici soutěžil ve své třídě o absolutní nejlepší umístění v prodeji. Jedním z receptů jak těchto výsledků dosáhnout je právě aktivní cenová politika. A právě tu zvládá nový dovozce této automobilky  Hyundai, Motor CZ, opravdu na jedničku. Z  „bývalých stojatých vod“ značka přímo vzkvétá a nenechává v poslední době svoji ofenzivou zájemce o nový automobil v klidu. A přesně takovým případem byly v loňském roce i ceny Elantry.  Zatímco začátkem roku bylo Provedení Comfort plus  2.0 CRDi v prodeji za  zhruba za 510 000 Kč  v průběhu roku kleslo pod hranici 450 tisíc a  od listopadu byla pak Elantra  v akci k dispozici za velmi sympatických 419 000 Kč. A je jen logické, že tato cena z ní v tomto segmentu dělá velmi zajímavého  konkurenta. 

Jak má  vypadat základní výbava by se od mohly učit i nejrenomovanější firmy. Tak tedy co dostanete za svých 420 tisíc. Například 4 airbagy , ABS+EBD, elektrické ovládání předních i zadních oken, posilovač řízení i  manuální klimatizaci. Další lahůdkou je pak motor. Jak jinak než Common Rail 2.0 s v této ceně s neuvěřitelným výkonem 83 kW a kroutícím momentem 235 ( Nm/ot./min. ). To spolu s tříletou zárukou je  opravdu  zajímavé. Mezi slabší stránky pohledné a zajímavé Elantry patří menší kufr o obsahu  416 litrů. To však vedle mnoha plusů není pro menší rodinu  problémem zásadním.

Xsara Picasso  2.0 Hdi  SX                                              509 000 Kč  

Jestliže vám vaše ratolesti či spolucestující vytýkají, že zatímco vy si za volantem sedíte pěkně v pohodlí, a oni se musí tlačit vzadu, pak prodejte své auto a kupte si Picasso. To má totiž vzadu nejen tři plnohodnotná křesla, velmi podobná předním, ale dají se i upravovat.  Cestující na zadních sedadlech nejsou dokonce omezeni ani nedostatkem odkládacích ploch. Ty  jsou zcela originálně umístěny v podlaze mezi předními a zadními sedadly.

Na rozdíl od Octavie Classic 1,9 TDI  či Hyundai Elantry Comfort Plus je Picasso s motorem 2.0 Hdi SX v prodeji ve stejné konfiguraci již několik let. Změnila se však  jeho cena. Konkrétně ta u  Picassa s motorem 2,0 Hdi se  přiblížila  hranici 500 000 Kč, což výrazně zvýšilo jeho atraktivitu. 

Picasso je ideální automobil  pro všechny, kteří nemají rádi konvenční modely automobilů.  Právě pro nekonvenčnost velmi příznivou cenu a výraznou nadčasovost se tento model v provedení SX v našem hodnocení  dostal mezi trojici „vyvolených“. 

I když Picasso svou délkou 4,27 není žádný dlouhán, uvnitř působí dojmem velikého vzdušného auta. Digitální palubní deska je velmi avangardní  a v tomto provedení patří rozhodně k absolutně nejlepším neklasickým alternativám. Ani za delší čas se neokouká a svou přehledností přispívá k bezpečné jízdě. Interiér působí velmi teple a zabydleně. „Křesla“ jsou pohodlná, dost měkká pro pocit pohodlí a zároveň dostatečně tvrdá proti únavě s delšího cestování.

Zavazadlový prostor uspokojí svými 550 litry i náročnější rodinné „cestovatele“. A komu by nestačil  může ho podle  potřeby zvětšit vyjmutím jednoho, dvou či všech třech zadních sedadel.

Přestože  karoserie Xsary Picasso patří do kategorie jednoprostorových vozidel, její jízdní vlastnosti ji řadí mezi nejlepší sedany na trhu. I když není nejnižší, nenaklání se v zatáčkách a  projíždí je s mimořádnou jistotou. Také u tohoto modelu je ve standardu  ABS  centrální zamykání i palubní počítač. Také zde patří mezi největší přednosti motor. Jak jinak než  moderní Common Rail, tentokrát  2,0 Hdi. Také on disponuje výjimečnými vlastnostmi  jako je  pružnost, nenáročnost, tichost  a ekologie. Podle našeho názoru Picasso 2,0 Hdi patří k ideálním rodinným vozům, které si můžete koupit v ceně půl milionu Kč.

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

  /redakce iTest/

                                                          

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: