automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily                                        

10.6.2003

E-mail

  

Články v rubrice

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

Renault - vítěz stále útočí
Pojedete do Londýna autem ?
Malé benzínové motory se budou vyrábět v Douvrinu
Nokian WR - expres zimních dálek
Chcete si koupit VW Caravelle ze summitu? Bez problému
Nové Berlingo vyjíždí
Aral má nové „super oleje“
Litá kola ProLine
Z žigulíka Chevrolet
Kabriolet New Beetle
Renault v Evropě – vítězné tažení 
HYUNDAI ACCENT
Opel Vectra - bezpečnost a komfort
Francouzi útočí – část III. Citroen C3
Zajímavosti z Autotecu
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Nové Audi A3 - dynamické parametry, exkluzivní styling 

Na tuzemský automobilový trh vstupuje nový kompaktní model prestižní třídy: Audi A3 druhé generace! K jeho charakteristickým rysům patří výkonné čtyř- a šestiválcové motory o výkonech až 184 kW/250 k, pohon všech kol quattro, nová automatická převodovka DSG (Direct Shift Gearbox), špičkové zavěšení, které dovoluje mimořádně dynamický styl jízdy, a zřetelně sportovní styling karoserie i interiéru. 

Nové Audi A3 je skutečně výjimečným modelem, protože si do své kompaktní třídy přináší řadu technologií z prestižních modelů Audi vyšších kategorií.

Nové Audi A3 má vše, co tomuto modelu umožní navázat na svého velmi úspěšného předchůdce, který na automobilový trh vyjel poprvé v roce 1996.  Model druhé generace je na první pohled typický svým čistým, zřetelně sportovním designem a vyspělými technologiemi, které se ukrývají pod plechem karoserie. 

Emoce a smysl pro detail – to jsou dva hlavní atributy designu nového Audi A3. Karoserie má ostřeji řezané rysy a působí ještě dynamičtějším dojmem. Přitom se však nový vůz okamžitě identifikuje jako plnoprávný člen modelové rodiny Audi. 

V porovnání s předchůdcem má nové Audi A3 o 65 mm delší rozvor, je o 30 mm širší a o 10 mm nižší, takže svojí siluetou silně připomíná klasická kupé. Tento vizuální pocit umocňují i krátké převisy karoserie, šikmější
C-sloupek karoserie a výrazněji dolů vykrojené čelní sklo. Přitom však pasažéři vpředu i vzadu mají více prostoru, takže cestují ve vyšším komfortu. 

Motory přenášejí svůj výkon na přední kola, některé verze mají stálý pohon všech kol quattro. V nabídce budou v průběhu roku 2003 tyto pohonné agregáty: 

Zážehový čtyřválec 1.6 o výkonu 75 kW/102 k, max. točivý moment 148 Nm

Zážehový čtyřválec s přímým vstřikování benzinu 2.0 FSI o výkonu 110 kW/150 k, max. točivý moment 200 Nm

Zážehový šestiválec 3.2 V6 o výkonu 184 kW/250 k, max. točivý moment 320 Nm (uvedení v 2. polovině roku 2003)

Turbodiesel 1.9 TDI o výkonu 77 kW/105 k, max. točivý moment 250 Nm (uvedení v 2. polovině roku 2003).

Turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k, max. točivý moment 320 Nm

V závislosti na použité pohonné jednotce budou nové modely Audi A3 vybavovány manuálními pěti- či šestistupňovými převodovkami nebo šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic. Žádný jiný vůz této kategorie se nemůže pochlubit šestistupňovou automatickou převodovkou, která umožňuje i manuální řazení rychlostních stupňů. Nejvýkonnější zážehové i vznětové verze mohou být vybaveny také novou přímo řazenou převodovkou DSG (Direct Shift Gearbox).

Zavěšení kol nového Audi A3 je navrženo tak, aby umožňovalo co nejdynamičtější jízdu jak verzím s pohonem pouze předních, tak i všech čtyř kol. Přesto celkové naladění podvozku zaručuje velmi pohodlnou jízdu. Vzhled i jízdní vlastnosti vylepšují i 16“ či 17“ kola (17“ koly jsou standardně vybavovány modely ve výbavě  Ambition). Parametry brzdového systému odrážejí vysoké výkony motorů, kotoučové brzdy nového modelu mají větší průměr. 

Jednou z technických novinek pod kapotou Audi A3 druhé generace je elektromechanický posilovač řízení servotronic, který mění svůj posilový účinek v závislosti na rychlosti jízdy, takže řidič má vždy pocit dokonalého kontaktu s vozovkou. Díky servotronicu se do volantu přenášejí jen minimální rázy a vibrace od zavěšení kol a moderní posilovač spotřebuje také méně energie než konvenční systémy. 

Základní cena nového Audi A3 s motorem 1.6 ve výbavě Attraction činí 560 000 Kč včetně DPH.

/ol/

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: