Novinky, zajímavosti

Novinky, zajímavosti


  Peugeot  ELYSTAR
Řada skútrů tradičního  francouzského výrobce. Mimo již běžné speciality Peugeotu jako je například zabudované  „lano“ s bezpečnostním zámkem či imobilizér  zde budou i takové lahůdky jako je například posilovač brzd ABS nebo duální brzda.  Karburátory nahradí vstřikování paliva a to u dvoutaktních i čtyřtaktních motorů. Ty budou mít  obsah 50, 125 a 150 cm3.

Hussar a Popcorn 
 Zatímco Popcorn je klasickým skútrem u kterého potěší nejen praktický nosič ale i možnost doladit  pružiny zadního kola, Hussar je sporťák  s nadčasovým designem. Oba modely jsou opatřeny elektrickým i manuálním startérem dvoudobým motorem o obsahu 49 cm3 a přední kotoučovou brzdou. Dorazily ve dvou barevných provedeních modré a stříbrné.  Vzhledem k dobrému dílenskému zpracování i kvalitní technice je cena obou strojů více než zajímavá. Zatímco sportovní Hussar stojí 44 900 Kč klasický Popcorn má cenu stanovenou na  
39 000 Kč včetně DPH. 

ZOOM je nejlevnější
Nejlevnějším skútrem je na současném českém trhu  „padesátka“ ZOOM firmy Kentoya. Její cena 29 900 Kč s DPH  je natolik přítažlivá že se po velmi krátké době prodeje /necelé dva měsíce/ vyhoupla na třetí místo prodejního žebříčku. Nenáročný dvoutakt, disponuje elektrickým i manuálním startérem, Převodovka je skútrovou klasikou, tedy automatická s variátorem, brzdy jsou vpředu i vzadu bubnové. Motor vyvine nejvyšší výkon 2,6 kW. 

                              HYOSUNG EXCEED
Rodinu i u nás oblíbených skútrů  Hyosung obohatila tento rok novinka ve třídě 125. Nový EXCEED je vzduchem chlazený čtyčventilový čtyřtakt s diskovými brzdami  na  obou dvanácti palcových kolech. Zajímavostí je například parkovací brzda, „čistý“ design a velmi výrazný „vykrojení mezi zadní a přední částí, které umožňuje transport běžných příručních zavazadel na háčku pod řidítky.

  

GILERA RUNNER
zrození „skútru který je uvnitř  motocyklem“

Gilera Runner byl revolučním krokem, při kterém byl stvořen nejsportovnější skútr kdy předtím vyráběný.Charakteristickým rysem skútrů Gilera je kombinace praktičnosti skútru s až motocyklovým způsobem jízdy,  jenž posouvá skútry Gilera před své knkurenty.

Od počátku zrození modelu Runner  v roce 1997 byl v řadě modelů o obsahu 50, 125, 180 a 200 ccm vybavovaných řadou jak dvou- tak i čtyřdobých motorů vyrobeno a prodáno až dosud více než 330 000 kusů, což činí z této modelové řady jeden z nejúspěšnějších technicky vyspělých skútrů.  Nejčerstvějším přírůstkem úspěšné modelové řady Runnerů jsou nové model vybavené řadou motorů o obsahu dvoudobé 50 ccm vybavené jak karburátorem tak i elektronickým vstřikováním (ta se do ČR nedováží), tak i čtyřdobými čtyřventilovými motory o obsahu 125 a 200 ccm. Stejně jako jeho předchůdci se tyto modely vyznačují velmi sportovním duchem, výkonnými motory a vynikajícími jízdními vlastnostmi. Všechny tyto nové modely Runnerů jsou postaveny na základě originálního sportovního designmu zaměřeného na řidiče mladé tělem či duchem, kteří požadují skútr výkonný  s jízdními vlastnostmi pravého motocyklu.

Design je originálním konceptem dodržujícím nejnovější designové trendy a reflektují koncept skútru s duší motocyklu. Výrazná přední část odráží výkon skútru, štíhlá záď a praktickými madly vyjadřuje jeho dynamiku.

Světlomet připomíná pravděpodobně nejvíce předchozí model sjednocenou dvojicí světlometů obdobného tvaru nyní však s čirou optikou. Koncová světla tvořená dvojicemi kruhových elementů pod sjednoucenou krytkou se od předchozích verzí již výrazně liší.

Nová –analogově digitální přístrojová deska podtrhuje sportovní charakter skútru. Výrazný analogový otáčkoměr s červenočerným pozadím a multifunkční LCD display s ukazatelem rychlosti s počítadlem celkové i částečné vzdálenosti, palivoměrem ukazatelem teploty kapaliny a hodinami je doplněn po obvodu nezbytnými kontrolkami (rezerva paliva, blinkrů, dálkového světla, množství oleje (4-dobé) či rezerva oleje (2-dobé) resp. kontrola vstřikovače (Purejet verze).

Významným charakteristickým rysem Runnerů byl dvojitý kolébkový  rám s příčnou vzpěrou v tunelu mezi nohami řidiče, jež tvořila tuhý rám odpovídající sportovnímu skútru – u nového modelu je i tato vzpěra zdvojená a samotný rám zpevněn podélnými hliníkovými nosníky pro dosažení maximální tuhosti rámu při zachování absobčních schopností rázů.

Charakteristický rám tvoří nezaměnitelný profil skútru s centrálním tunelem pomáhá zajišťovat standardní bezchybnou výkonnost. Palivová nádrž je ukrytá pod centrálním tunelem, což napomáhá vhodnému rozložní hmotnosti skútru a zajištění vynikající ovladatelnosti a stability skútru.

Přední Upside Down vidlice je u padesátek s kluzáky o průměru 30 mm, u 125  a 200 ccm verzí je konvenční vidlice s průměrem kluzáků 35 mm. Zadní tlumení tvoří u 50 cc  jeden centrální hydraulický tlumič, u verzí 125/200 je to dvojice hydraulických tlumičů. Další podstatnou výhodou nových Runnerů je větší průměr předního kola – nyní 14 palcové a vzadu je 13 palcové kolo obuté do pneumatik 120/70 vepředu a 140/70 vzadu.

Bezpečné zastavení těchto sportovců zajišťují dvě kotoučové brzdy jak u 50 ccm (průměr disku 220 mm vepředu/175 mm vzadu)  tak i 125/200 ccm (240mm/220 mm vzadu). Všechny Runnery jsou vybaveny dvoupístkovými plovoucími brzdiči na přední brzdě a jednopístkovými brzdiči vzadu.

 S kapalinou chlazenými motory tvoří Runnery vždy špičku ve své objemové konkurenci. Jak dvoudobá karburátorová padesátka Runner 50 SP RST (motor řady Hi-Per2 Pro), tak i čtyřdobé čtyřventilové motory stopětadvacítky Runner 125 VX FL a dvoustovky Runner 200 VXR FL (motory LEADER) se vyznačují dobrou akcelerací a progresivním nárůstem výkonu, čímž přesně vyhovují požadavkům na typický městský provoz.

/al/                                                        

 

Co vás může zajímat

Přehled skútrů Peugeot

VIVACITY SPORTLINE

Patří mezi nejprodávanější v Evropě. Je elegantní  s moderními tvary a se zajímavým barevným provedením. Design Vivacity zaujme ze všech stran.

Bezpečnost bez kompromisu

Každý z nás zná moc dobře ten nepříjemný pocit strachu, kdy musí svého skútra či  motorku, byť na malou chvíli opustit a ponechat ji svému osudu. 

Skútr nebo chytrá horákyně?


Mnichovské BMW dalo světu už nejednu technickou lahůdku. Dodnes jsou některé modely automobilů a motocyklů z této „dílny“ uctívané jako špičkové průkopnické počiny ve svém oboru. Bude tomu tak i s novým hitem C1?

Beverly 200 

Revoluční skútr Beverly 200 představila na našem trhu firma Piaggio. Stroj je vybaven extrémně “neskútrovými“ šestnáctipalcovými koly, které umožňují spojit výhodné vlastnosti motocyklu a komfort a konstrukci skútru.

Padesátikubíkové skútry KYMCO



Kymco je taiwanský výrobce skútrů a maloobsahových motocyklů. Jeho výrobní program je, zejména pokud se jedná o skútry, velice rozsáhlý a zahrnuje všechny objemové kategorie.

Malaguti Madison



Kdyby byla uspořádána soutěž o nejhezčí skútr, Malaguti Madison by rozhodně získal jednu z nejvyšších příček.

Piaggio X9 – maxiskútr snů

Maxiskútry jsou celosvětovým hitem již delší dobu. Jedním z nejlepších je Piaggio X 9. A není to náhoda. Značka Piaggio  je v této oblasti takovým pojmem  jako Rolce Royce, Mercedes či Jaguar mezi automobily, model X9 pak vrcholkem  firemních modelů. 

Malaguti Madison 400

Silné skútry  jsou současným hitem  v mnoha západoevropských zemích. Také u nás se jim však začíná dařit čím dál více. 

Yamaha XP 500 Tmax



Tmax dokazuje, že Yamaha je absolutní světová špička nejen v oblasti motocyklů, ale i v oblasti skútrů.

Z obsahu