Připravujeme

testy:

Peugeot Elyseo 125

Piaggio Beverly 200

Novinky, zajímavosti


Hussar a Popcorn dorazily
V prvních květnových dnech začala pražská Cagiva prodávat dlouho očekávané skútry CPI  Popcorn a Hussar. Zatímco Popcorn je klasickým skútrem u kterého potěší nejen praktický nosič ale i možnost doladit  pružiny zadního kola, Hussar je sporťák  s nadčasovým designem. Oba modely jsou opatřeny elektrickým i manuálním startérem dvoudobým motorem o obsahu 49 cm3 a přední kotoučovou brzdou. Dorazily ve dvou barevných provedeních modré a stříbrné.  Vzhledem k dobrému dílenskému zpracování i kvalitní technice je cena obou strojů více než zajímavá. Zatímco sportovní Hussar stojí 44 900 Kč klasický Popcorn má cenu stanovenou na  
39 000 Kč včetně DPH. 

                               Peugeot  ELYSTAR
Nová řada skútrů tradičního  francouzského výrobce se v nejbližší době objeví na našem trhu.  Mimo již běžné speciality Peugeotu jako je například zabudované  „lano“ s bezpečnostním zámkem či imobilizér  zde budou i takové lahůdky jako je například posilovač brzd ABS nebo duální brzda.  Karburátory nahradí vstřikování paliva a to u dvoutaktních i čtyřtaktních motorů. Ty budou mít  obsah 50, 125 a 150 cm3.

ZOOM je nejlevnější
Nejlevnějším skútrem je na současném českém trhu  „padesátka“ ZOOM firmy Kentoya. Její cena 29 900 Kč s DPH  je natolik přítažlivá že se po velmi krátké době prodeje /necelé dva měsíce/ vyhoupla na třetí místo prodejního žebříčku. Nenáročný dvoutakt, disponuje elektrickým i manuálním startérem, Převodovka je skútrovou klasikou, tedy automatická s variátorem, brzdy jsou vpředu i vzadu bubnové. Motor vyvine nejvyšší výkon 2,6 kW. 

                              HYOSUNG EXCEED
Rodinu i u nás oblíbených skútrů  Hyosung obohatila tento rok novinka ve třídě 125. Nový EXCEED je vzduchem chlazený čtyčventilový čtyřtakt s diskovými brzdami  na  obou dvanácti palcových kolech. Zajímavostí je například parkovací brzda, „čistý“ design a velmi výrazný „vykrojení mezi zadní a přední částí, které umožňuje transport běžných příručních zavazadel na háčku pod řidítky.

  

 

Proč Lucie Výborná miluje Vespu

Piaggio – Vespa není jen tak obyčejný skútr. Je to symbol  velké tradice, volnosti a životního stylu. Jen málokterý dopravní prostředek je tak milován, že se mu stavějí „pomníky“ a jen málokterý  znamenal pro vývoj svého oboru tolik jako  Vespa ve skútrech. Pro Italy je tím, čím byl pro Němce Brouk či pro Angličany Mini. Je symbolem originality, jeho tvary mají přesný zcela originální rukopis. Nejen v Itálii, ale i ve většině zemí, především v Evropě, se skútr stal městským dopravním  „fenoménem“ a právě  Vespy  jsou stejným kultovním modelem jako například BMW či Mercedesy mezi automobily. Jednou z prvních osobností u nás, která filozofii skútrů a především Vespy vzala za svouje známá moderátorka a novinářka Lucie Výborná.

"Je to styl života"

Není to jen skútr. Je to styl života. A letos se tím pro mě vyřešila spousta drobných problémů.

Např. na celkem pravidelné dotazy novinářek na módu a módní doplňky konečně (a k jejich velkému úžasu) říkám: ANO! Mám skvělý doplněk. Zavádím v Čechách novou módu. Je to hit. Jmenuje se: VESPA. Na nechápavé pohledy dodávám:...a je to skútr. Ještě jste o něm neslyšely?
Přesvědčivé to začíná být ve chvíli, kdy ve městě stojí velké kolony aut a vy vesele projíždíte kolem. Cítíte na sobě svěží vítr a pohledy ostatních. Na schůzku dorazíte včas a zaparkujete (bez problémů) přímo před kavárnou. Když se náhodou nepodaří postavit skútr na stojánek, některý kolemjdoucích mužů rád pomůže.

Vážně bych ráda u nás zavedla tuhle módu. Na Římě a Itálii vůbec mám nejradši právě skútrový kolorit. Holky v sukních a lodičkách, kličkující mezi popojíždějícími auty. Pokřikování kolemjdoucích kluků. Pohodu.

Moje Vespa má obrovskou výhodu, že je na jízdu v sukni nebo šatech přímo zázračně vybavena. A když nebrzdíte „na pekaře“, můžete si klidně dovolit i jízdu s vysokými podpatky. Já ji zbožňuju. A miluju ten pocit, že jsem volná jako pták.

Skútr mi během letošního jara přinesl i řadu celkem roztomilých povyražení. 

Třeba když vedle mě na červenou zastavil obrovský Harley s nádhernými brašnami a vší výstrojí, co k němu patří, včetně té fosílie, co na něm seděla. Shovívavě si prohlédl mé pantofle na podpatku a povídá:
„Dobrý botky! S těma dojedeš daleko!“ Dojela jsem rozhodně dál. Na zelenou jsem vesele prokličkovala, což se jemu s obrovskou mašinou samozřejmě povést nemohlo. Ale boty měl taky moc hezký. Okovaný.

Nebo předevčírem. Zastavil vedle mě úplně nový Mercedes, céčko. V něm blazeovaný typ...pan podnikatel, generální ředitel Země, tak okolo padesátky. Prostě modrá košile. Vyvěsil nonšalantně ruku z otevřeného okýnka, asi abych si všimla zlatého řetězu na zápěstí. Podíval se na mě a povídá: „Vypni si blinkr, děvenko...“ Opětovala jsem mu jeho blazeovaný úsměv a povídám: „Komu tykáš, idiote?“ Pak už jsem se jen modlila, aby mě nepřejel. Vím, bylo to hrubé...ale v tu chvíli to prostě bylo silnější než já.

Méně jsem se bavila, když mi nedávno z kolemjedoucího auta přistál v klíně doutnající vajgl z cigarety. Jo, a taky se mi naštěstí ještě nestalo, že by někdo prudce otevřel dveře, když projíždím kolem (Tuto historku mi nedávno vyprávěl jeden messenger).
Vespa je super! Myslím, že mě letos v Praze čeká nádherné a pohodové léto.

                                                                        Lucie Výborná, /per/