automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | video-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

motocykly                                           

Z archívu

E-mail

 

 

Honda VTX

Až donedávna byla Yamaha Wild Star motocyklem s největším sériově vyráběným obsahem motoru. 1600 ccm ve dvouválci do V už opravdu budí respekt. Nebyla by to však Honda, kdyby tento primát nepřebila svým trumfem, kterým se pro rok 2001 stal model VTX.

Pod tímto lakonickým označením se skrývá ultimativní cruiser s V-twinem až neskutečného zdvihového objemu 1800 ccm.
VTX diváka ohromí svou extrémně dlouhou a nízkou stavbou. Zaujmou i aerodynamicky čisté proudnicové linie nádrže (16 l) a zadního blatníku. Výrazným designérským prvkem je přední světlomet protažený proudnicově v jakýsi štítek a předlouhý výfuk, jehož jediný díl zvící pořádné roury od kamen daleko přesahuje za zadní kolo.
Tím podstatným je zde ovšem motor. Vodou chlazený dvouválec 1,8 l ve svých útrobách skrývá úctyhodné stádo 107 koní (79 kW) při 5000/min, což je opravdu pořádná porce, vezmeme-li v úvahu, že podobné stroje jiných značek s dvouválci do V s objemem okolo 1500 ccm disponují výkony okolo 60 koní. O čistotu výfukových plynů pečuje řízený katalyzátor.
S výkonem motoru koresponduje technika podvozku. Kola jsou velmi efektní z lehkých slitin. Přední je vedeno vidlicí upside-down, zadní kyvnou vidlicí s klasickým stereo odpružením. Zpomalení 320 kg těžkého stroje mají na starosti 3 kotouče s brzdami Nissin.
Přestože se nový motocykl Honda s velkoobjemovým dvouválcem do V očekával již delší dobu, neboť doposud měla Honda největší motor tohoto typu s objemem „pouze“ 1100 ccm u modelů VT 1100 Shadow a za konkurencí v tomto ohledu silně pokulhávala (Suzuki VS 1400 a 1500 Intruder, Kawasaki VN 1500 Vulcan a již zmíněnáYamaha XV 1600 Wild Star), je Honda VTX doslova bleskem z čisté oblohy a svým objemem motoru a jeho výkonem tento pocit jen umocňuje.
Tento počin konstrukčního oddělení Hondy se tak stal další hozenou rukavicí v soupeření o největší objem sériového motocyklového motoru (Honda momentálně vede i v kategorii skútrů novým Silverwingem se 600 ccm). Jsme opravdu zvědavi, co nás ještě čeká…

mž, foto Honda