aa  na

Malaguti Madison

Kdyby byla uspořádána soutěž o nejhezčí skútr, Malaguti Madison by rozhodně získal jednu z nejvyšších příček. Má však nejen velmi vytříbený vzhled, ale je vybaven i špičkovou technikou.

Trend komfortních skútrů s velkým obsahem zasáhl i Malaguti. Madison je vyráběn se stejnou karoserií ve třech obsazích motoru 125 150 a 250 ccm. Zatímco dva menší motory pocházejí z dílny Yamaha/Minareli, největší je čistokrevná Yamaha. Je asi zbytečné dodávat, že všechny tři jsou čtyřtaktní. 

Čelní kapotáž vytváří profil písmena V, v  jehož horní části jsou velmi zdařile integrována zpětná zrcátka a směrové ukazatele. Vnější část písmena V tvoří dva velké světlomety, jež umožňují rychlou jízdu i za snížených světelných podmínek. Uvnitř  „véčka“ je zasazen štít, jehož zajímavý tvar působí agresivně i elegantně zároveň, ostatně stejně jako celá příď Madisonu. Palubní deska je asymetrická, skládá se ze tří spojených kruhových přístrojů a jednoho palubního computeru obdélníkového tvaru, působí klidně a přehledně.

Skútr je vybaven několika prvky, které pomáhají jeho uživateli v každodenním provozu a jasně zdůrazňují jeho komfort. Patří mezi ně například robustní oko vhodné pro zabezpečení skútru proti odcizení, velmi prostorná je schránka pod sedlem, do které se vejdou například dvě přilby, či zásuvka pro napájení 12 voltů shodná s tou, kterou používají automobily. Nejenže se může hodit pro ledacos, ale například zvláště dobíjení mobilů z palubní sítě by mohlo být docela užitečné. Ostatně na mobily konstruktér myslel opravdu. Důkazem toho je také speciální přihrádka na tento fenomén posledních let. Hmotnost dvou slabších modelů je 142 kg „dvěstěpadesátka“ váží 156 kilogramů, také rozvor nejsilnějšího modelu je o 30 milimetrů větší. 

 

Samozřejmě důležité jsou výkony. Tak tedy „stopětadvacítka“ 9 kW „stopadesátka“ 9,5 kW a nejsilnější model má 14 kW. Jediné, co trochu kazí jinak veskrze výborný dojem, je cena. Ta se pohybuje u nejslabšího modelu kolem 120 tisíc Kč.

per