automobily | motocykly | sport, hobby, rybářství  | počítače a elektronika | zahradní technika | video-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

Letecká doprava

5.9.2005

E-mail

 

 

 

 

 

Letecká doprava

Víme, co všechno zahrnují letištní poplatky?
A 380 zahájil s motory Rolls Royce
easyJet přivítal stý letoun
Bouřlivý rozvoj dopravního letectví v Čechách
Největší Airbus s pneumatikami Michelin
Gigant roluje, aneb nová éra letectví
Discovery Travel - létá pravidelně do Ostravy
Discovery Travel - létá jinak
Soul - Praha
nonstop v pohodlí
SmartWings
příjemná překvapení
Zahájení s rozpaky
Britsh Airways otevřela historicky první spoj Prahy s londýnským letištěm Gatwick
Travel Service zahájí provoz nízkotarifních linek

Hobby

autodráha - hračka nejen pro děti
Také se vám třesou ruce? - dalekohledy
Akumulátorové vrtačky a vrtací šroubováky 

Zahradní technika

Motorové pilyMountfield věří ve své   výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

   Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

Také se vám třesou ruce? - dalekohledy?
Akumulátorové vrtačky a vrtací šroubováky 

 

 

Z pražského letiště se stává středoevropský gigant 

První část nového terminálu Sever 2 otevřena. 
Minulý tyden byla slavnostně otevřena první část projektu EUropa mezinárodní letiště Praha - Ruzyně,  a to první podlaží spojovacího objektu a Prstu C, které byly v průběhu srpna zkolaudovány. Od 2. září je Letiště Praha připraveno v odbavovacím režimu cestujícím nabídnout větší pohodlí i využití volného času.

Kromě okamžitého rozšíření odbavovací kapacity nabídne více služeb pro cestující i subjekty působící v letištním areálu.  Zprovozněním Prstu C se například zvýší počet nástupních mostů do letadel ze 17 na 27 a v nově zprovozněné části terminálu cestující mimo jiné najdou prodejnu hraček Sparky’s, sklářských výrobků Egermann,  Blue Praha a dobře zásobenou parfumerii

Praha je dnes nepochybně největším středoevropským leteckým uzlem v rámci nových členských zemí EU a branou do České republiky. Kromě přínosů pro turistický ruch je letiště stabilním zaměstnavatelem, jedním z nejvýznamnějších v Praze 6 a Středočeském kraji. Z toho má důležitý ekonomický přínos nejen město Praha, ale také Středočeský kraj a Česká republika jako celek. Finančně i provozně úspěšné letiště se stalo v rámci České republiky generátorem pracovních příležitostí a již dnes v blízkosti letiště existuje více než 10 tisíc pracovních míst.  Podle výsledků studie publikované asociací evropských letišť ACI Europe v roce 2004 je zřejmé, že každý milion odbavených cestujících se podílí na vytvoření 4 tisíc nových přímých, nepřímých a indukovaných pracovních míst.

„Podnik Letiště Praha zaměstnává v současné době přes 2000 osob,“ sděluje jeho generální ředitelka Ing. Hana Černochová.  „Na celém letišti bude v letošním roce již zaměstnáno více než 15 tisíc lidí, kteří najdou nové pracovní příležitosti především v areálu terminálu Sever 2, který bude zahajovat začátkem ledna  2006. Výstavba je hrazena z úvěru od Evropské investiční banky ve výši 9 miliard korun, s garancí syndikátu komerčních bank. Ten díky nižším než původně rozpočtovaným cenám od dodavatelů, dosaženými úspěšně vedenými výběrovými řízeními, s největší pravděpodobností nebude dočerpán“, dodává.

Provozní a ekonomická úspěšnost letiště má návaznost na striktní dodržování přísných ekologických a hygienických předpisů. Tomu mimo jiné napomáhá nebývalý rozvoj letecké techniky produkující letadla a letecká zařízení s výrazně se snižující hlučností a spotřebou paliva. Od roku 1960 se podle statistických údajů asociace evropských letišť ACI Europe, zveřejněných v roce 2004, snížila hlučnost letadel o 75 %, to znamená, že letadla jsou tišší o 20 dB, a redukce hlučnosti nadále pokračuje tak, že v roce 2008 se hluk letadel sníží o dalších 6 decibelů. Ve srovnání s rokem 1960 mají navíc současné stroje o 70 % nižší spotřebu paliva. A nadto každoročně pražské letiště, které je nositelem certifikátu ISO 14 001 provedeného certifikačním orgánem ITI TüV, investuje do programu ochrany životního prostředí několik desítek milionů korun, jejichž využití umožní výrazně korigovat současné dopady z provozu na okolí letiště

/al/