Novinky, zajímavosti

Novinky, zajímavosti


  

Skútry na Motocyklu 2007   Velká konkurence.


Nikdy nebyla v české republice tak velká konkurence v oblasti skútrů jak je tomu dnes. Padesátek a stopětadvacítek je již tolik, že si jen ty co byly vystaveny nemůžete všechny zapamatovat . A nejen to, konečně se začíná výrazně rozjíždět  i trh se skútry velkými. Příjemnou tendencí  u maxiskútrů je lehké snižování cen, tedy respektive uvádění nových modelů za ceny rozumnější než tomu bývalo dříve. Pakliže jsou stejné či o něco dražší,  pak jsou většinou výrazně lepší než tomu bylo u modelů starších. Co nás zaujalo nejvíce? Bylo toho více.

Piaggio MP3 250

Z technického hlediska je velmi pozoruhodné určitě především Piaggio MP3 250. I když již delší dobu známé, v Praze bylo na Motocyklu poprvé.  Málokdy dám na reklamní slogany a zaručeně revoluční věci beru s rezervou, ale musím přiznat, že tady jsem trochu podlehl, protože výhody nového MP3 vypadají velmi logicky. Netradiční  tříkolka by měla mít takřka všechny pozitivní vlastnosti klasického skútru. Navíc pak zcela ojedinělou stabilitu v extrémních podmínkách. Ostatně máme se zastoupením Piaggia domluvený na nejbližší dobu klasický redakční test a o tom jaké vlastnosti nás zaujaly či nezaujaly vás budeme brzy informovat.

Kymco , dříve velmi špatně  v České republice prezentované, se zde prezentuje se současným dovozcem třetím rokem a je to velmi patrné. Pozitivně.  Plný široký sortiment a konkurenční ceny jsou krédem firmy, která jen těsně za hranicemi distribuuje nejen k nám, ale co je velmi podstatné, mnoho let je velmi úspěšná i v Německu. Ze široké nabídky se nám velmi líbila především vlajková loď - maxiskútr XCITING pětistovka, která má  vše co ti nejlepší a přesto je svou cenou 154 000 Kč ve velmi dobrém poměru cena výkon. Splňuje normu  EURO 3. Má špičkový výkon 28 kW  a žádný karburátor, ale moderní vstřikování. Jsou zde ale i jiné vychytávky  jako seřiditelný štítekparkovací brzda, velké množství úložných prostorů  a mnoho dalších komfortních detailů. To však zdaleka není všechno. Například model Poeple S 200i používá například  v blinkrech i v zadní svítilně osvětlení LED diod, což je nejen efektní, ale v době celodenního svícení i velmi praktické pro stav vašeho akumulátoru.

Kymco XCITING Kymco People S 200i

Tradičně nejucelenější obsahový program  Suzuki Burgman. Pouze se nám zdá, že v současné době je většina modelů proti konkurenci cenově předimenzována,  díky čemuž to asi v masovém měřítku s prodeji nebude žádná velká sláva. 

Suzuki Burgman

Yuki známá především velkým sortimentem v oblasti motocyklů tentokrát  překvapilo i pestrou nabídkou skútrů. Od několika padesátek až po majestátního Arrow 125 /250, který pořídíte podle obsahu od 56 do 80 tisíc Kč. Krásnou novinkou je i ZN125, který vyniká ladnými křivkami, kotoučovou brzdou vzadu a dodpšláckým vzezřením. Pakliže je pro vás i tento stroj moc velký, můžete si vybrat menší z více než desítky dalších modelů.

Yuki Arrow 125 /250 Yuki ZN125

Na stánku Kentoya byly k vidění především dva nádherné motocykly jedna silnice a jeden motardze skútrů se nám nejvíce líbil Xor 125, který je nejen designově velmi zajímavý, ale také dost výkonný  s motorem  o výkonu 5,9kW jede 95 kilometrů. Zaujal nás i Spillo Sport nikoliv pro zázračné výkony, ale pro zajímavé řešení. Chytré Spillo totiž může složené „bydlet“ ve vašem automobilovém kufru a  pokračovat tam, kam vaše auto už nemůže. Vřele doporučujeme například na dnes již obvyklé pikniky na dálnici D1.  

    
Kentoya Xor 125 Kentoya Spillo Sport

Honda mimo tradiční modely přišla se dvěmi novinkami. Obě ve znamení „velkých“ kol. Nenáročná ANF125 Innova je o obsahu 125 cm2 je jak ušitá pro městský provoz. Na šestnáctkách vyráží na trh SH 300i čtyřdobý vodou chlazený jednoválec o obsahu  279 cm2 vyniká velmi sympatickým výkonem 20 kw. 

Honda SH 300i 

U skútrů Biaginni nás zaujaly dva nové dynamické modely. Velmi vzhledově zdařilá padesátka Feritore a neméně povedený model Impeto se zabudovaným denním světlem. Nevím jak vy, ale mě se už dvakrát stalo že po dlouhodobém popojíždění po Praze mě došla baterka, tak že jsem byl nucen startovat nožní pákou. A není divu. Jeden z redakčních skútrů je vybaven dvěma „potkávačkama“ a dvěma dálkovými světlomety. Samozřejmě v době jeho zrodu nikdo netušil, že se u nás bude svítit celý den a tak tento stroj nemá dostatečnou rezervu pro specifický městský provoz. A domnívám se, že určitě není jediný. Že takových bude podstatně více. Systém denního světla proto považuji za velmi dobrý. Ušetřené desítky watů se budou samozřejmě velmi hodit pro celkový stav baterie. 

Z doplňků nás jako tradičně nejvíce zaujala značka Givi, jejíž cestovní kufry jsou již legendou. Designově čisté řady Monolock a Monokey jezdí v desítkách zemí a patří na všech trzích kam se dováží k nejoblíbenějším. Po tomto prvním ohlédnutí budou v blízké době následovat v blízké době články podrobnější ale jak již bylo řečeno v úvodu klasické redakční testy.

                                                                                /per/ 

 

 

 

 

Z obsahu