Konec dobrý - všechno dobré
aneb Oskar zažil výbuch
„časované“ bomby
Artur Hailey by
mohl blednout závistí. Jeho strhující knihy, jako Letiště či Kola,
jsou jen slabým odvarem dějového rámce současných call center
Oskara.
Naprostá dezorientace, totální neinformovanost informátorů či reakce
„prskající“ kočky zahnané do kouta. Tak vypadaly v posledních dnech
infolinky Oskara při „verbálním
nájezdu“ rozlícených zákazníků. Důvod byl jednoduchý, utnuté
kredity na Oskartách.
Kdyby
pracovníci infolinek Oskara měli za druhé světové války na starosti
nacistickou propagandu, pak by válka trvala maximálně pár dní. Nikdo
by jim totiž nevěřil. Jejich základní vlastností je totiž absolutní
nejednota a naprostá neinformovanost a neakceschopnost. Na druhé straně
však je nutno poznamenat, že umění odlišovat se od okolí není těmto
pracovníkům cizí. Originalita jim opravdu
přirostla k srdci a tak se například při deseti telefonátech
dozvíte deset absolutně odlišných odpovědí. Mezi zákazníky se toto
show setkává s tak „vřelými“ reakcemi, že běžně čekají
v půl až tři čtvrtě hodinové frontě na své oblíbené „call
makery“.
Vše začalo ujištěním části pracovníků na infolinkách Oskara, že
zákazníkům bude zaslána včas SMS o nutnosti dobít kupón vzhledem k ukončení
období jejich půlroční platnosti.
SMS nedošly, „nuly“ na kreditu však ano. V této situaci se na
infolince rozdělili pracovníci dle svého sociálního cítění a podle
toho také individuálně informovali své klienty. Hodné dívky ujišťovaly,
že všichni zákazníci dostanou všechno nahrazeno. Mnoho různých
variant pak končilo při komunikaci se „zlými ženami“, které
jednoznačně zastávaly stanovisko ani korunu ani náhodou podle hesla
„s Oskartou jedině s kalendářem“, či „na prostý lid musí
být přísnost“. Vrcholem pak byla pracovnice, kterou tak uchvátilo mé
telefonní číslo, že se snažila především zjistit, kdo jsem a jaké
mám postavení a vlastní fakt, že od ní požaduji vysvětlení nastalé
situace, jí přišel jako naprostá lapálie, které není nutno věnovat
pozornost.
Je skvělé, že Oskar vychovává své pracovníky k samostatnosti.
Na druhé straně však toto individualistické informační seskupení
není schopné podávat alespoň trochu navzájem podobné zprávy, což
objektivně vzato není v týmové práci až tak vynikající.
Dovedu si představit,
že jak se situace přiostřovala, zasedaly v Oskarovi nejrůznější
„krizové“ štáby. Základní body byly tři. Ukázat, že jsme
velkorysí, zároveň se však nepředat a v neposlední řadě učinit
transakce tak, aby nespadla síť.
Pro nezasvěcené je nutno přiblížit fakta. Právně
i věcně vše v naprostém pořádku, prvním Oskarovcům vypršel
termín, kdy měli dobít kupón, aby jim karta zůstala platná. Všem,
co tak neučinili, propadly neprovolané minuty.
Na druhé straně díky nesystémové práci informačních center
Oskara dostalo mnoho zákazníků informace, které přímo či nepřímo
zavinilo, že skončili „na nule“.
Po
několika vzrušených diskusích zastánců tvrdé a vstřícné linie by
mělo být konečně jasno.
Oskar se zachoval ve finále velmi vstřícně a ukázal, že slova o otevřeném
přístupu k zákazníkům nebyla pouhými gesty. Odškodněni by měli
být všichni, kterým byl kredit odebrán, a to všem plošně. V době
gigantů a velkých silných organizací, které často bezostyšně drtí
ve velkém ty malé drobečky zákazníky, je to počin pozoruhodný, který
zaslouží pozornost i obdiv. A to především proto, že Oskar učinil
toto vstřícné gesto, aniž by musel.
Petr
Řezáč
|
 |

|
 |