| 
                              V těchto
                            dnech se v závodě automobilky Opel v německé
                            Bochumi rozjíždí výroba nové Zafiry. Druhá
                            generace tohoto kompaktního velkoprostorového
                            modelu, který stanovuje standardy flexibility a
                            funkčnosti, se bude vyrábět na stejné výrobní
                            lince, jako kombi modely Astra Caravan, jež jsou běžnými
                            motoristy i odborníky vysoce ceněny pro svoji všeobecnou
                            kvalitu.  
                            Do modernizace výrobní lokality a
                            produkčních technologií v Bochumi i do příslušného
                            tréninku zaměstnanců Opel investoval asi 400
                            milionů EUR. „Začínáme psát novou kapitolu
                            v mimořádně úspěšné historii kompaktních
                            velkoprostorových modelů značky Opel,“ říká
                            Martin Apfel, manažer výrobního závodu v Bochumi.  
                            Aby byl rozjezd velkosériové výroby
                            Zafiry nové generace skutečně bezproblémový,
                            vyráběly se v Bochumi už od září loňského
                            roku první vozy z tzv. pilotní série, které
                            sloužily pro testovací a tréninkové účely. Ve
                            stejné době sjíždělo denně z výrobní
                            linky na tisíc Zafir první generace. Modely první
                            i druhé generace se budou vyrábět souběžně až
                            do 24. května, kdy budou objemově naplněny požadavky
                            jednotlivých trhů na vytvoření zásob stávajících
                            modelů pro období do uvedení nové Zafiry do
                            prodeje.  
                            Na českém a slovenském trhu se
                            Zafira nové generace představí v září
                            tohoto roku. „Počítáme s tím, že v určitém
                            předstihu ještě před tímto termínem rozjedeme
                            předprodejní kampaň, během které si budou první
                            zájemci moci objednat novou Zafiru za velmi výhodných
                            podmínek,“ říká Roman Šubert, marketingový
                            ředitel české a slovenské kanceláře společnosti
                            GM Southeast Europe.  
                            Podrobné marketingové průzkumy
                            ukazují, že Zafira druhé generace je dobře připravena
                            navázat na mimořádné úspěchy své předchůdkyně.
                            Do karet jí hraje i neustále posilující tržní
                            pozice třídy kompaktních velkoprostorových modelů
                            – od roku 1999 do roku 2004 tento segment v Evropě
                            posílil ze 2,4 % na více než 7 % podílu na
                            trhu osobních automobilů a odborníci se shodují,
                            že ve výhledu roku 2010 bude tržní podíl
                            segmentu vozů třídy Zafiry činit více než 10
                            %.  
                            V závodě v Bochumi, stejně
                            jako v ostatních výrobních lokalitách
                            koncernu General Motors, se důsledně uplatňuje
                            tzv. princip nulové chybovosti, který přispívá
                            k dosažení a udržování nejvyšších
                            kvalitativních standardů. Světelná signalizace
                            systému „Andon“, která je nainstalována na každé
                            pracovní stanici, zabraňuje tomu, aby defektní díly
                            byly vůbec vyrobeny, a pokud by k tomu přece
                            jenom došlo, aby se dostaly dále do procesu montáže.
                            V principu pouze dokonale kvalitní díl bez
                            jakýchkoli chyb může postoupit na další pracovní
                            stanici. Díky tomu ve finále zákazníci dostávají
                            skutečně stoprocentně kvalitní vůz.  
                            Návrháři a konstruktéři nové
                            Zafiry si dali velmi záležet na tom, aby z nového
                            modelu doslova vyzařovala kvalita. Mimořádně pečlivě
                            se proto volily všechny materiály i způsob jejich
                            použití, stejně jako například optimální
                            metody spojování dílů a komponentů. Zvláštní
                            zřetel byl brán na koncept interiéru a zejména
                            pracoviště řidiče - tvar i rozmístění všech
                            ovladačů odpovídá nejpřísnějším ergonomickým
                            nárokům.  
                            Aby byla zaručena opravdu maximální
                            kvalita a funkčnost používaných komponentů,
                            procházejí všechny díly standardizovanými
                            testovacími procesy, během kterých se ověřují
                            jejich vlastnosti. Pouze vizuálně i funkčně
                            dokonale provedený prvek může postoupit dále do
                            procesu montáže nového vozu, který díky tomu na
                            první pohled dává najevo svoji špičkovou
                            kvalitu.  
                             /al/ 
                           |