Zafira druhé generace bude v září

V těchto dnech se v závodě automobilky Opel v německé Bochumi rozjíždí výroba nové Zafiry. Druhá generace tohoto kompaktního velkoprostorového modelu, který stanovuje standardy flexibility a funkčnosti, se bude vyrábět na stejné výrobní lince, jako kombi modely Astra Caravan, jež jsou běžnými motoristy i odborníky vysoce ceněny pro svoji všeobecnou kvalitu. 

Do modernizace výrobní lokality a produkčních technologií v Bochumi i do příslušného tréninku zaměstnanců Opel investoval asi 400 milionů EUR. „Začínáme psát novou kapitolu v mimořádně úspěšné historii kompaktních velkoprostorových modelů značky Opel,“ říká Martin Apfel, manažer výrobního závodu v Bochumi. 

Aby byl rozjezd velkosériové výroby Zafiry nové generace skutečně bezproblémový, vyráběly se v Bochumi už od září loňského roku první vozy z tzv. pilotní série, které sloužily pro testovací a tréninkové účely. Ve stejné době sjíždělo denně z výrobní linky na tisíc Zafir první generace. Modely první i druhé generace se budou vyrábět souběžně až do 24. května, kdy budou objemově naplněny požadavky jednotlivých trhů na vytvoření zásob stávajících modelů pro období do uvedení nové Zafiry do prodeje. 

Na českém a slovenském trhu se Zafira nové generace představí v září tohoto roku. „Počítáme s tím, že v určitém předstihu ještě před tímto termínem rozjedeme předprodejní kampaň, během které si budou první zájemci moci objednat novou Zafiru za velmi výhodných podmínek,“ říká Roman Šubert, marketingový ředitel české a slovenské kanceláře společnosti GM Southeast Europe. 

Podrobné marketingové průzkumy ukazují, že Zafira druhé generace je dobře připravena navázat na mimořádné úspěchy své předchůdkyně. Do karet jí hraje i neustále posilující tržní pozice třídy kompaktních velkoprostorových modelů – od roku 1999 do roku 2004 tento segment v Evropě posílil ze 2,4 % na více než 7 % podílu na trhu osobních automobilů a odborníci se shodují, že ve výhledu roku 2010 bude tržní podíl segmentu vozů třídy Zafiry činit více než 10 %. 

V závodě v Bochumi, stejně jako v ostatních výrobních lokalitách koncernu General Motors, se důsledně uplatňuje tzv. princip nulové chybovosti, který přispívá k dosažení a udržování nejvyšších kvalitativních standardů. Světelná signalizace systému „Andon“, která je nainstalována na každé pracovní stanici, zabraňuje tomu, aby defektní díly byly vůbec vyrobeny, a pokud by k tomu přece jenom došlo, aby se dostaly dále do procesu montáže. V principu pouze dokonale kvalitní díl bez jakýchkoli chyb může postoupit na další pracovní stanici. Díky tomu ve finále zákazníci dostávají skutečně stoprocentně kvalitní vůz. 

Návrháři a konstruktéři nové Zafiry si dali velmi záležet na tom, aby z nového modelu doslova vyzařovala kvalita. Mimořádně pečlivě se proto volily všechny materiály i způsob jejich použití, stejně jako například optimální metody spojování dílů a komponentů. Zvláštní zřetel byl brán na koncept interiéru a zejména pracoviště řidiče - tvar i rozmístění všech ovladačů odpovídá nejpřísnějším ergonomickým nárokům. 

Aby byla zaručena opravdu maximální kvalita a funkčnost používaných komponentů, procházejí všechny díly standardizovanými testovacími procesy, během kterých se ověřují jejich vlastnosti. Pouze vizuálně i funkčně dokonale provedený prvek může postoupit dále do procesu montáže nového vozu, který díky tomu na první pohled dává najevo svoji špičkovou kvalitu. 

 /al/

 

         Z obsahu