| 
                              
                            Ne ne neispiroval jsem se podobným heslem z letošních 
                            voleb. Legacy je opravdu velmi tiché, tváří
                            se nenápadně a přitom  je i velmi výkonné. Motor 
                            je bez vibrací a „slouží“ i ve vysokých
                            rychlostech bez zbytečné okázalosti. Legacy má
                            velmi dobré sportovní vlastnosti a zároveň je
                            spolehlivým rodinným automobilem. 
                             
                                
                            Proslavená čtyřkolka s vyrovnaným
                            výkonem na všechny čtyři kola je již dlouhá léta
                            pojmem nejen ve sportu. Není snad jediného
                            konstrukčního prvku, na který by jeho tvůrci šli
                            podobně jako konkurence a na celkovém výsledku je
                            to dostatečně patrné. Zatímco před lety mohlo
                            platit, že Subaru je technicky vynikající
                            automobil s průměrným vzhledem, v poslední
                            době nové modely vyzrály i po této stránce a
                            staly se středem zájmu náročných klientů, kteří
                            upřednostňují kvalitu a precizní řešení před
                            okázalostí. 
                             
                            
                              
                              
                            Tak jako i u  ostatních
                            modelů značky i tento 
                            plochý čtyřválcový boxer dosahuje díky
                            své konstrukci 
                            velmi nízkého těžiště a tím i vynikajících
                            jízdních vlastností i ve velmi členitém terénu,
                            čímž samozřejmě nezapře svůj původ. V tomto
                            případě i přesto, že není žádným malým
                            autem, ale velkým rodinným kombíkem. Ostatně když
                            jsem do názvu dával slogan tichá síla, mohl tam
                            stejně dobře být i jiný, jako například 
                            „zrozen v horách“. Není totiž
                            mnoho automobilů, které by se v horách osvědčily
                            tak jako právě vozy Subaru, a to samozřejmě platí
                            i pro tohoto  „ sympaťáka“.  Zatímco
                            třeba u Imprezy jsme si již dávno zvykli na
                            „vybroušené“ jízdní vlastnosti, u velkého a
                            relativně prostorného rodinného kombíka jakým
                            Legacy je, to může být pro někoho, kdo nezná
                            starší modely této značky dost překvapivé, a
                            to  zvláště
                            při velmi razantní jízdě. I když si při tomto
                            způsobu jízdy  
                            motor vezme i kolem jedenácti litrů benzínu
                            na sto kilometrů, vrátí vše nejen sportovním zážitkem,
                            ale i pocitem jistoty, který tato čtyřkolka vyvolává
                            snad v každém režimu. Jezdíte-li však sice
                            svižně, avšak rozumně, bez častého atakování
                            rychlostního maxima, dostanete se i pod osm litrů
                            na sto kilometrů, což vzhledem k velikosti a
                            jízdním vlastnostem je více než dobré.  
                             
                               
                            Zatímco z venku je 
                            většina 
                            prvků  zcela
                            typická pro Subaru, interiér je klasický a na
                            rozdíl od některých starších modelů nevybočuje
                            moc ze standardu. Nutno však říci že spíše
                            evropského, tedy design se více přizpůsobil
                            evropskému pojetí. Střední panel je v podstatě
                            celý z matného hliníku a nejen on, ale i přístrojová
                            deska jsou velmi kvalitně zpracovány. 
                            Kruhové přístroje i ovládání až na některé
                            drobnosti se výrazně neodlišují od současných
                            trendů a působí dojmem obvyklého rodinného vozu
                            vyšší třídy. Je útulný 
                            a je vybaven kvalitními plasty. Sedáky jsou 
                            dobře anatomicky konstruovány a je možno v nich
                            jezdit i dlouhé vzdálenosti bez stopy únavy.
                            Ostatně tak jako zvenku i interiér vsadil na
                            kvalitní a seriozní dojem bez výrazných módních
                            výstřelků. Snad jediným překvapením je fakt,
                            že vnitřní prostor je o něco menší než byste
                            u této třídy očekávali. To je však daň za
                            robustní bezrámové dveře, které jsou tak samozřejmě
                            o něco širší než je obvyklé.  
                             
                               
                            Legacy, jak již bylo naznačeno v úvodu, je originální
                            špičková čtyřkolka s vynikajícími jízdními
                            vlastnostmi, vhodná i do velmi náročného terénu.
                            Nebudí sice vášnivé emoce při prvním pohledu o
                            to více však po usednutí za volant. Díky svým jízdním
                            vlastnostem je i velmi dobrým řešením pro pocit
                            bezpečí. Díky střízlivému designu je výrazně
                            nadčasová a neokouká se zdaleka tak snadno jako některé
                            současné módní výstřelky. Díky poměru mezi
                            cenou /zhruba 660 000 až 870 000 Kč podle výbavy/ a užitnými
                            vlastnostmi je i velmi konkurence schopná.  
                             /per// 
                           |