Auto - Moto

Komfort a pohoda – Test digitálních pneuměřičů

Aktualizováno: 14.08.2011

Ještě před několika lety platilo, že ty analogové, tedy klasické ručičkové pneuměřiče jsou obecně většinou relativně levné a přesné, digitální jsou dražší a méně přesné. A když jsou přesnější, tak stojí mnohanásobky těch mechanických. Test našich vybraných,  běžně dostupných digitálních pneuměřičů ukazuje, že už tomu tak zdaleka není. Naopak některé modely překvapily jak sympatickou cenou, tak i relativně velmi přesným měřením.  Ukázalo se, že cena nemusí mít zásadní vypovídací hodnotu o užitných vlastnostech. Vítěz testu /který je sice v akci/ patří k absolutně nejlevnějším pneuměřičům na našem trhu. Ve většině vlastností překonává i modely podstatně dražší. Po několika testech analogových pneuměřičů jsme u těch nejlepších digitálních přivítali především jednoznačnost a rychlost naměřených  hodnot, vysoký komfort, u některých pak osvětlení displeje či ventilku při nasazování pneuměřiče. Digitální manometry mají jednu zásadní výhodu. Na rozdíl od mechanických zde nemůže kromě vlastní odchylky dojít ještě k té, která je způsobena nepřesným odečítáním tedy špatným úhlem pohledu.

Jak jsme testovali
Ve zkušebně firmy Ramses jsme pneuměřiče podrobili  laboratorním zkouškám včetně kalibračních listů. Také na praktické redakční zkoušky jsme se připravili s přesným referenčním přístrojem. Použili jsme šestibarový pneuměřič Schneider, který jsme těsně před testy ověřili v Dekra Automobil a.s. Tedy v nejrenomovanější organizaci v tomto oboru. Kromě vlastní přesnosti měření jsme hodnotili i čitelnost displejů, ergonomii, především pak nás zajímala měřící koncovka, která je při měření spojena s ventilkem měřené pneumatiky. Právě tady byly velké rozdíly v konstrukci i provedení. Zatímco nejlepší při měření mají únik zcela zanedbatelný, nejhorší modely ztratí při nepřesném opakovaném měření i přes desetinu baru a více.

Petr Řezáč