Novinky, zajímavosti

Novinky, zajímavosti


  Peugeot  ELYSTAR
Řada skútrů tradičního  francouzského výrobce. Mimo již běžné speciality Peugeotu jako je například zabudované  „lano“ s bezpečnostním zámkem či imobilizér  zde budou i takové lahůdky jako je například posilovač brzd ABS nebo duální brzda.  Karburátory nahradí vstřikování paliva a to u dvoutaktních i čtyřtaktních motorů. Ty budou mít  obsah 50, 125 a 150 cm3.

Hussar a Popcorn 
 Zatímco Popcorn je klasickým skútrem u kterého potěší nejen praktický nosič ale i možnost doladit  pružiny zadního kola, Hussar je sporťák  s nadčasovým designem. Oba modely jsou opatřeny elektrickým i manuálním startérem dvoudobým motorem o obsahu 49 cm3 a přední kotoučovou brzdou. Dorazily ve dvou barevných provedeních modré a stříbrné.  Vzhledem k dobrému dílenskému zpracování i kvalitní technice je cena obou strojů více než zajímavá. Zatímco sportovní Hussar stojí 44 900 Kč klasický Popcorn má cenu stanovenou na  
39 000 Kč včetně DPH. 

ZOOM je nejlevnější
Nejlevnějším skútrem je na současném českém trhu  „padesátka“ ZOOM firmy Kentoya. Její cena 29 900 Kč s DPH  je natolik přítažlivá že se po velmi krátké době prodeje /necelé dva měsíce/ vyhoupla na třetí místo prodejního žebříčku. Nenáročný dvoutakt, disponuje elektrickým i manuálním startérem, Převodovka je skútrovou klasikou, tedy automatická s variátorem, brzdy jsou vpředu i vzadu bubnové. Motor vyvine nejvyšší výkon 2,6 kW. 

                              HYOSUNG EXCEED
Rodinu i u nás oblíbených skútrů  Hyosung obohatila tento rok novinka ve třídě 125. Nový EXCEED je vzduchem chlazený čtyčventilový čtyřtakt s diskovými brzdami  na  obou dvanácti palcových kolech. Zajímavostí je například parkovací brzda, „čistý“ design a velmi výrazný „vykrojení mezi zadní a přední částí, které umožňuje transport běžných příručních zavazadel na háčku pod řidítky.

  

 

Gilera Nexus 500

Je mnoho rekreačních „jezdců“, pro které je klasický scooter moc usedlý zatímco klasický motocykl málo komfortní. Z tohoto hlediska vytváří nová Gilera Nexus 500 (patřící do koncernu Piaggio) opravdu  nové dimenze v oblasti maxi scooterů. Její podobnost s klasickými motocykly, dravost a agresivnost, nejmodernější technologie a extrémně sportovní konstrukce jsou vlastnosti, které se musí líbit. Na druhé straně přes svůj vzhled je klasickým maxi scooterem. Její jednoválec o obsahu 499 cm3 je společně umístěn v jednom bloku s variátorem tedy přesně to na co jsme u scooterů běžně zvyklí.

Jen málokterý jednostopý stroj je tak vhodný pro město silnici i třeba dlouhé túry  jako právě Nexus. Úzká „stavba“ a převodová automatika umožňuje Nexusu velmi dynamickou jízdu po městě. Bez problémů se protáhne v koloně a díky svým  kolům o velkém průměru 15 vpředu 14 vzadu umožňuje stabilní jízdu i na ne zcela dokonalých vozovkách. Na silnicích a dálnicích si vede neméně dobře. Skalní motorkáři však mohou postrádat radost ze řazení. Tu však může zcela nahradit  plně nahradit příjemná automatická bezestupňová převodovka zajišťují plynulou a dynamickou jízdu ve všech provozních režimech.

Koncernová jednoválcová pětistovka disponuje výkonem 29 kW  při 7 500 otáčkách, s kroutícím momentem 40, 0 Nm  umožnňuje Nexusu rychlost až 160 km/h. Také odpružení a brzdy jsou výborné. Přední Bremba  jsou po vzoru Piaggio X9 dvojité a velmi účinné, odpružení je komfortní a nastavitelné v několika režimech. Konstrukce podvozku a agresivnější posaz jezdce připomíná víc motorku než skútr.

Design, jedna ze silných zbraní koncernu i zde slaví úspěch. Nexus je výrazný dynamický a na první pohled velmi zdařilý. Smysl pro detail je zde doveden do míry vrchovaté. Přední část je spíše  klasická s podobnými prvky a podobného vzezření jako má další koncernová stálice X9 Evolution. Má obdobná modní zrcátka se zabudovanými ukazately směru podobné je i čelní plexi. Naopak barevná kombinace s výrazným černým „véčkem“ a postraním černým klínem na boku vytváří u Nexuse výrazně odlehčenější a sportovnější vzhled. Zatímco v přední části jde především o odlehčení optické, zásadní rozdíly jsou ve střední a zadní části. Zde je lehkost vzdušnost a dravost na první pohled pravým opakem „devítky“ která má naopak zadní partie robustní a sází spíše na komfort a managerské pohodlí. Právě ze zadního pohledu by si mohl  leckdo splést Nexuse s  motocyklem, především proto, že kromě klasického uspořádání scooterového motoru tomu že se jedná o maxi scooter nic nenasvědčuje. Není to poprvé co se 

obr.: dvojité přední brzdy jsou obdobné jako u koncernového modelu Piaggio X9

koncern  Piaggio pokouší vytvořit stroj který by měl co nejvíce vlastností motocyklů i scooterů dohromady. Tyto snahy byly výrazné například u modelu Beverly. Ten však výrazně vybočoval designem s obou jmenovaných kategorií a tím také omezil množství potencionálních zákazníků pro něž jsou určité „siluety“ nepsaným zákonem. Výhodou Nexusu je právě to že tyto vlastnosti splňuje téměř bez výhrad. I když trh v kategorii maxi scooterů je u nás velmi nevyzpytatelný a výrazně zaostává za okolními „motocyklově“ vyspělejšími zeměmi domnívám se že  Nexus by zde mohl slavit velké úspěchy. Jediné úskalí vidím v tom aby jej motorkáři nepovažovali za jasného skútra a naopak skútraři za totální motorku.

     

Gilera vsadila na detail. To  je vidět
 i ze zdařilého sportovního otevírání nádrže
To, že se nejedná o motorku, ale o čistokrevného skútra, je nejpatrnější na klasickém skútrovém motoru

                                                                             Petr Řezáč

 

Co vás může zajímat

Přehled skútrů Peugeot

VIVACITY SPORTLINE

Patří mezi nejprodávanější v Evropě. Je elegantní  s moderními tvary a se zajímavým barevným provedením. Design Vivacity zaujme ze všech stran.

Bezpečnost bez kompromisu

Každý z nás zná moc dobře ten nepříjemný pocit strachu, kdy musí svého skútra či  motorku, byť na malou chvíli opustit a ponechat ji svému osudu. 

Skútr nebo chytrá horákyně?


Mnichovské BMW dalo světu už nejednu technickou lahůdku. Dodnes jsou některé modely automobilů a motocyklů z této „dílny“ uctívané jako špičkové průkopnické počiny ve svém oboru. Bude tomu tak i s novým hitem C1?

Beverly 200 

Revoluční skútr Beverly 200 představila na našem trhu firma Piaggio. Stroj je vybaven extrémně “neskútrovými“ šestnáctipalcovými koly, které umožňují spojit výhodné vlastnosti motocyklu a komfort a konstrukci skútru.

Padesátikubíkové skútry KYMCO



Kymco je taiwanský výrobce skútrů a maloobsahových motocyklů. Jeho výrobní program je, zejména pokud se jedná o skútry, velice rozsáhlý a zahrnuje všechny objemové kategorie.

Malaguti Madison



Kdyby byla uspořádána soutěž o nejhezčí skútr, Malaguti Madison by rozhodně získal jednu z nejvyšších příček.

Piaggio X9 – maxiskútr snů

Maxiskútry jsou celosvětovým hitem již delší dobu. Jedním z nejlepších je Piaggio X 9. A není to náhoda. Značka Piaggio  je v této oblasti takovým pojmem  jako Rolce Royce, Mercedes či Jaguar mezi automobily, model X9 pak vrcholkem  firemních modelů. 

Malaguti Madison 400

Silné skútry  jsou současným hitem  v mnoha západoevropských zemích. Také u nás se jim však začíná dařit čím dál více. 

Yamaha XP 500 Tmax



Tmax dokazuje, že Yamaha je absolutní světová špička nejen v oblasti motocyklů, ale i v oblasti skútrů.

Z obsahu

Gilera Nexus 500
Kentoya Zoom
Piaggio X9 – maxiskútr snů
CPI Popcorn - ideál pro město - TEST
Malaguti Madison 400 - TEST
Skútry  Renault - přítomnost a budoucnost
Proč Lucie výborná miluje Vespu
Přehled skútrů Peugeot
Beverly 200 - nový styl, nové možnosti
Motocykl 2002 
Velké skútry KYMCO
Skútr nebo chytrá horákyně? (BMW C1)
Yamaha Tmax
 pořadatelům
Malaguti Madison
Malaguti Madison 400
Daelim - hvězda evropského trhu
Padesátikubíkové skútry KYMCO
Velké skútry
QJ představuje modely Chief a Score
Intermot 2000
Intermot - pochvala

           e-mail


Motocykly z iTestu

BMW R 1150 R - roadster jako řemen
Motocykly KYMCO
BMW F 650 GS
Oblečení na motorky

Malé motorky
Honda CX 500 
Suzuki VL 800 
Jawa Robby 100
Jak jezdit v nepohodě 
BMW R 1150 R
BMW R 1200 C
CCM 604
Honda CBR600F
Honda VTX
Intermot 2000