Připravujeme

testy:


Peugeot Elyseo 125

Piaggio Beverly 200

Novinky, zajímavosti


Hussar a Popcorn dorazily
V prvních květnových dnech začala pražská Cagiva prodávat dlouho očekávané skútry CPI  Popcorn a Hussar. Zatímco Popcorn je klasickým skútrem u kterého potěší nejen praktický nosič ale i možnost doladit  pružiny zadního kola, Hussar je sporťák  s nadčasovým designem. Oba modely jsou opatřeny elektrickým i manuálním startérem dvoudobým motorem o obsahu 49 cm3 a přední kotoučovou brzdou. Dorazily ve dvou barevných provedeních modré a stříbrné.  Vzhledem k dobrému dílenskému zpracování i kvalitní technice je cena obou strojů více než zajímavá. Zatímco sportovní Hussar stojí 44 900 Kč klasický Popcorn má cenu stanovenou na  
39 000 Kč včetně DPH. 

                               Peugeot  ELYSTAR
Nová řada skútrů tradičního  francouzského výrobce se v nejbližší době objeví na našem trhu.  Mimo již běžné speciality Peugeotu jako je například zabudované  „lano“ s bezpečnostním zámkem či imobilizér  zde budou i takové lahůdky jako je například posilovač brzd ABS nebo duální brzda.  Karburátory nahradí vstřikování paliva a to u dvoutaktních i čtyřtaktních motorů. Ty budou mít  obsah 50, 125 a 150 cm3.

ZOOM je nejlevnější
Nejlevnějším skútrem je na současném českém trhu  „padesátka“ ZOOM firmy Kentoya. Její cena 29 900 Kč s DPH  je natolik přítažlivá že se po velmi krátké době prodeje /necelé dva měsíce/ vyhoupla na třetí místo prodejního žebříčku. Nenáročný dvoutakt, disponuje elektrickým i manuálním startérem, Převodovka je skútrovou klasikou, tedy automatická s variátorem, brzdy jsou vpředu i vzadu bubnové. Motor vyvine nejvyšší výkon 2,6 kW. 

                              HYOSUNG EXCEED
Rodinu i u nás oblíbených skútrů  Hyosung obohatila tento rok novinka ve třídě 125. Nový EXCEED je vzduchem chlazený čtyčventilový čtyřtakt s diskovými brzdami  na  obou dvanácti palcových kolech. Zajímavostí je například parkovací brzda, „čistý“ design a velmi výrazný „vykrojení mezi zadní a přední částí, které umožňuje transport běžných příručních zavazadel na háčku pod řidítky.

  

 

Malaguti Madison 400 - TEST


Podrobili jsme redakčnímu testu stroj, který nejen patří k nejsilnějším na našem trhu, ale je bezesporu i jedním z nejkrásnějších. Madison 400 má ale ještě další přednost. Ve své obsahové třídě má i velmi výhodnou  cenu.

Vzhled
Jak již bylo řečeno v několika článcích o  Madisonu, patří k nejkrásnějším skútrům na světovém trhu. Dominantu přední partie tvoří stylistická linie do tvaru „V“ zakončená zpětnými zrcátky s integrovanými ukazateli  směru. Vnitřní  plastový štít (u všech modelů výhradně černé barvy) je protažen do aerodynamického „plexi“ se kterým vytváří opticky jeden celek. Právě tento čistý designérský rukopis je charakteristický pro všechny modely. Ty se v podstatě lišší jen v detailech „podle použitých motorů. Různé kubatury mají i odlišné barevné kombinace. Nejen vlastního stroje ale i palubních přístrojů. Ty má „čtyřstovka“ bílé. V pravé části je doplňuje obdélníkový displej palubního počítače. Boční silueta skútru je protažena do zadní části v zužujícím se profilu. Toto řešení skútr opticky  velmi odlehčuje, dodává mu  sportovní  image, na druhou stranu má i jednu nevýhodu. Tou je zmenšený prostor pod sedlem, který například managerům neumožňuje vozit zde například „diplomatku“. To však není problém vzhledem k tomu, že přídavný kufr, který je možno objednat, může mít nejen totožnou barvu jako váš stroj, ale jeho krásné křivky ještě umocňuje celkový výborný dojem. 

Komfort
Velmi dobře anatomicky konstruovaná  a dostatečně velká sedačka umožňuje pohodlnou jízdu dvěma osobám i na dlouhé vzdálenosti. Velkou výhodou v deštivém počasí je konstrukce přední části vytvořené z jednoho celku, kde se otáčí pouze řidítka a kolo, zatímco světla jsou pevnou součástí skútru. Toto řešení zamezuje nepříjemnému protékání vody mezi řidítky se světlometem a spodní částí skútru tak jak je tomu u převážné části běžných skútrů. 

K vysokému komfortu přispívá i přehledný palubní computer. Ten obstarává nejen údaje o otáčkách, digitálně zobrazuje rychlost, hlídá „servisní prohlídky“ monitoruje okolní teplotu včetně upozornění na námrazu. Volby kombinované a dají měnit dle momentálních požadavků, podobně jako u osobních automobilů. 

    /per/

 

DOPORUČUJEME

Přehled skútrů Peugeot

VIVACITY SPORTLINE

Patří mezi nejprodávanější v Evropě. Je elegantní  s moderními tvary a se zajímavým barevným provedením. Design Vivacity zaujme ze všech stran.

Bezpečnost bez kompromisu

Každý z nás zná moc dobře ten nepříjemný pocit strachu, kdy musí svého skútra či  motorku, byť na malou chvíli opustit a ponechat ji svému osudu. 

Skútr nebo chytrá horákyně?


Mnichovské BMW dalo světu už nejednu technickou lahůdku. Dodnes jsou některé modely automobilů a motocyklů z této „dílny“ uctívané jako špičkové průkopnické počiny ve svém oboru. Bude tomu tak i s novým hitem C1?

Beverly 200 

Revoluční skútr Beverly 200 představila na našem trhu firma Piaggio. Stroj je vybaven extrémně “neskútrovými“ šestnáctipalcovými koly, které umožňují spojit výhodné vlastnosti motocyklu a komfort a konstrukci skútru.

Padesátikubíkové skútry KYMCO



Kymco je taiwanský výrobce skútrů a maloobsahových motocyklů. Jeho výrobní program je, zejména pokud se jedná o skútry, velice rozsáhlý a zahrnuje všechny objemové kategorie.

Malaguti Madison



Kdyby byla uspořádána soutěž o nejhezčí skútr, Malaguti Madison by rozhodně získal jednu z nejvyšších příček.

Malaguti Madison 400

Silné skútry  jsou současným hitem  v mnoha západoevropských zemích. Také u nás se jim však začíná dařit čím dál více. 

Motocykl 2002 



Již šestý ročník mezinárodní výstavy motocyklů , který pořádá standardně Incheba Praha, je letos na rekordní ploše více než 13 000 m2. Představí se zde nejen nejvýznačnější značky zastoupené na našem trhu, ale i příslušenství  oblečení a nejrůznější doplňky.

Yamaha XP 500 Tmax



Tmax dokazuje, že Yamaha je absolutní světová špička nejen v oblasti motocyklů, ale i v oblasti skútrů.