Novinky, zajímavosti

Novinky, zajímavosti


  Peugeot  ELYSTAR
Řada skútrů tradičního  francouzského výrobce. Mimo již běžné speciality Peugeotu jako je například zabudované  „lano“ s bezpečnostním zámkem či imobilizér  zde budou i takové lahůdky jako je například posilovač brzd ABS nebo duální brzda.  Karburátory nahradí vstřikování paliva a to u dvoutaktních i čtyřtaktních motorů. Ty budou mít  obsah 50, 125 a 150 cm3.

Hussar a Popcorn 
 Zatímco Popcorn je klasickým skútrem u kterého potěší nejen praktický nosič ale i možnost doladit  pružiny zadního kola, Hussar je sporťák  s nadčasovým designem. Oba modely jsou opatřeny elektrickým i manuálním startérem dvoudobým motorem o obsahu 49 cm3 a přední kotoučovou brzdou. Dorazily ve dvou barevných provedeních modré a stříbrné.  Vzhledem k dobrému dílenskému zpracování i kvalitní technice je cena obou strojů více než zajímavá. Zatímco sportovní Hussar stojí 44 900 Kč klasický Popcorn má cenu stanovenou na  
39 000 Kč včetně DPH. 

ZOOM je nejlevnější
Nejlevnějším skútrem je na současném českém trhu  „padesátka“ ZOOM firmy Kentoya. Její cena 29 900 Kč s DPH  je natolik přítažlivá že se po velmi krátké době prodeje /necelé dva měsíce/ vyhoupla na třetí místo prodejního žebříčku. Nenáročný dvoutakt, disponuje elektrickým i manuálním startérem, Převodovka je skútrovou klasikou, tedy automatická s variátorem, brzdy jsou vpředu i vzadu bubnové. Motor vyvine nejvyšší výkon 2,6 kW. 

                              HYOSUNG EXCEED
Rodinu i u nás oblíbených skútrů  Hyosung obohatila tento rok novinka ve třídě 125. Nový EXCEED je vzduchem chlazený čtyčventilový čtyřtakt s diskovými brzdami  na  obou dvanácti palcových kolech. Zajímavostí je například parkovací brzda, „čistý“ design a velmi výrazný „vykrojení mezi zadní a přední částí, které umožňuje transport běžných příručních zavazadel na háčku pod řidítky.

  

 

Honda Dylan  - výborný  poměr cena výkon

Když se dostal Dylan na český trh, znamenal výrazný průlom ve třídě „stopětadvacítek“. Modelů různých značek od té doby je mnohem více, Dylan se však drží stále v popředí. Má totiž některé přednosti, které potěší každého, kdo na něj usedne. To byly také důvody proč jsme tento stroj v redakci velmi rádi testovali. A musím přiznat, že i když ho předcházela dobrá pověst výsledný pocit byl ještě o trochu lepší než jsme si představovali.  

     

První co vás překvapí po usednutí za řídítka, je především relativně vysoký posaz. Výška  sedla je 795 mm,  je dostatečně široké a umožňuje komfortní jízdu. Podvozek má díky tomu sice trochu vyšší těžiště, oproti většině konkurenčních modelů, ale přesto má vynikající jízdní vlastnosti. Je dostatečně tvrdý a jeho  stavba byla optimalizována pro i relativně ostřejší sportovní jízdu. Všude, od průjezdu zatáčkami až po jízdu v nepříliš „hladkém“ terénu je přesný a vytváří tím značný pocit bezpečí. Díky vyšší stavbě můžete i dostatečně klopit zatáčky aniž byste se báli, že budete „drhnout“ o silnici, což  není u mnoha skútrů neobvyklé. Řízení je klidné,  Dylan se  velmi snadno ovládá, k čemuž přispívá  i jeho poměrně nízká hmotnost.  Palubní přístroje jsou přehledné a dobře se odčítají. Vzhledem k tomu, že se jedná o sportovní model, má spíše asketické tvary a tím také menší úložné prostory. Pohodlně však pod sedlem umístíte jednu přilbu včetně dalších drobností. Také motor patří k velmi dobrým částem tohoto stroje. I když jeho kroutící moment 11,3Nm je běžný především díky velmi vyrovnanému průběhu je jízda s ním velmi příjemná a dynamická.

Snad jediným režimem, který nás nenadchl  byla jízda po dálnici. Ne že by nebyla dostatečným zážitkem. Pouze maximální rychlost, která je někde kolem 100 km za hodinu nám trochu činila problémy, protože je velmi podobná té, kterou jezdí většina nákladních aut. Pak samozřejmě jakékoliv akce předjíždění jsou daleko delší a náročnější. To samozřejmě není výtkou, ale pouze upozorněním pro ty, kteří dálnici milují, že zde je lepší nějaký ten kůň navíc jako je tomu například u Jazzu či jiných silnějších skútrů. Ostatně Dylan je především sportovně založený model, který se cítí perfektně jak na městských komunikacích tak i na jakékoliv okresce.  
Po celou dobu testu jsme nenašli u Dylana jedinou vlastnost, která by nám výrazněji vadila.  Jeho velká síla je právě ve vyrovnaných vlastnostech společně s velmi rozumnou cenou.  Také dostupnost náhradních dílů  je velmi dobrá. a na rozdíl od některých konkurenčních značek  potřebné součástky jsou k dispozici okamžitě či maximálně během jednoho či dvou dnů. A to je samozřejmě  velmi důležité především proto, že skútry tak jako motorky jsou v našich klimatických podmínkách výrazně sezónní záležitostí a jakákoliv delší doba, po kterou je stroj v létě v servisu, je podstatně citelnější než třeba u auta.

Celkové hodnocení vyznělo výrazně pro Dylana

Minus-  v podstatě žádné závažnější.

Plus – vyrovnané jízdní vlastnosti,
          velmi kvalitní podvozek,

          velmi dobrý poměr cena výkon

/per

/

 

Co vás může zajímat

Přehled skútrů Peugeot

VIVACITY SPORTLINE

Patří mezi nejprodávanější v Evropě. Je elegantní  s moderními tvary a se zajímavým barevným provedením. Design Vivacity zaujme ze všech stran.

Bezpečnost bez kompromisu

Každý z nás zná moc dobře ten nepříjemný pocit strachu, kdy musí svého skútra či  motorku, byť na malou chvíli opustit a ponechat ji svému osudu. 

Skútr nebo chytrá horákyně?


Mnichovské BMW dalo světu už nejednu technickou lahůdku. Dodnes jsou některé modely automobilů a motocyklů z této „dílny“ uctívané jako špičkové průkopnické počiny ve svém oboru. Bude tomu tak i s novým hitem C1?

Beverly 200 

Revoluční skútr Beverly 200 představila na našem trhu firma Piaggio. Stroj je vybaven extrémně “neskútrovými“ šestnáctipalcovými koly, které umožňují spojit výhodné vlastnosti motocyklu a komfort a konstrukci skútru.

Padesátikubíkové skútry KYMCO



Kymco je taiwanský výrobce skútrů a maloobsahových motocyklů. Jeho výrobní program je, zejména pokud se jedná o skútry, velice rozsáhlý a zahrnuje všechny objemové kategorie.

Malaguti Madison



Kdyby byla uspořádána soutěž o nejhezčí skútr, Malaguti Madison by rozhodně získal jednu z nejvyšších příček.

Piaggio X9 – maxiskútr snů

Maxiskútry jsou celosvětovým hitem již delší dobu. Jedním z nejlepších je Piaggio X 9. A není to náhoda. Značka Piaggio  je v této oblasti takovým pojmem  jako Rolce Royce, Mercedes či Jaguar mezi automobily, model X9 pak vrcholkem  firemních modelů. 

Malaguti Madison 400

Silné skútry  jsou současným hitem  v mnoha západoevropských zemích. Také u nás se jim však začíná dařit čím dál více. 

Yamaha XP 500 Tmax



Tmax dokazuje, že Yamaha je absolutní světová špička nejen v oblasti motocyklů, ale i v oblasti skútrů.

Z obsahu

Honda Dylan  - výborný  poměr cena výkon
Vždy dobře naladěn - výfuky LeoVince
Gilera Nexus 500
Kentoya Zoom
Piaggio X9 – maxiskútr snů
CPI Popcorn - ideál pro město - TEST
Malaguti Madison 400 - TEST
Skútry  Renault - přítomnost a budoucnost
Proč Lucie výborná miluje Vespu
Přehled skútrů Peugeot
Beverly 200 - nový styl, nové možnosti
Motocykl 2002 
Velké skútry KYMCO
Skútr nebo chytrá horákyně? (BMW C1)
Yamaha Tmax
 pořadatelům
Malaguti Madison
Malaguti Madison 400
Daelim - hvězda evropského trhu
Padesátikubíkové skútry KYMCO
Velké skútry
QJ představuje modely Chief a Score
Intermot 2000
Intermot - pochvala

           e-mail


Motocykly z iTestu

BMW R 1150 R - roadster jako řemen
Motocykly KYMCO
BMW F 650 GS
Oblečení na motorky

Malé motorky
Honda CX 500 
Suzuki VL 800 
Jawa Robby 100
Jak jezdit v nepohodě 
BMW R 1150 R
BMW R 1200 C
CCM 604
Honda CBR600F
Honda VTX
Intermot 2000