Připravujeme

testy:


Peugeot Elyseo 125

Piaggio Beverly 200

Novinky, zajímavosti


Hussar a Popcorn dorazily
V prvních květnových dnech začala pražská Cagiva prodávat dlouho očekávané skútry CPI  Popcorn a Hussar. Zatímco Popcorn je klasickým skútrem u kterého potěší nejen praktický nosič ale i možnost doladit  pružiny zadního kola, Hussar je sporťák  s nadčasovým designem. Oba modely jsou opatřeny elektrickým i manuálním startérem dvoudobým motorem o obsahu 49 cm3 a přední kotoučovou brzdou. Dorazily ve dvou barevných provedeních modré a stříbrné.  Vzhledem k dobrému dílenskému zpracování i kvalitní technice je cena obou strojů více než zajímavá. Zatímco sportovní Hussar stojí 44 900 Kč klasický Popcorn má cenu stanovenou na  
39 000 Kč včetně DPH. 

                               Peugeot  ELYSTAR
Nová řada skútrů tradičního  francouzského výrobce se v nejbližší době objeví na našem trhu.  Mimo již běžné speciality Peugeotu jako je například zabudované  „lano“ s bezpečnostním zámkem či imobilizér  zde budou i takové lahůdky jako je například posilovač brzd ABS nebo duální brzda.  Karburátory nahradí vstřikování paliva a to u dvoutaktních i čtyřtaktních motorů. Ty budou mít  obsah 50, 125 a 150 cm3.

ZOOM je nejlevnější
Nejlevnějším skútrem je na současném českém trhu  „padesátka“ ZOOM firmy Kentoya. Její cena 29 900 Kč s DPH  je natolik přítažlivá že se po velmi krátké době prodeje /necelé dva měsíce/ vyhoupla na třetí místo prodejního žebříčku. Nenáročný dvoutakt, disponuje elektrickým i manuálním startérem, Převodovka je skútrovou klasikou, tedy automatická s variátorem, brzdy jsou vpředu i vzadu bubnové. Motor vyvine nejvyšší výkon 2,6 kW. 

                              HYOSUNG EXCEED
Rodinu i u nás oblíbených skútrů  Hyosung obohatila tento rok novinka ve třídě 125. Nový EXCEED je vzduchem chlazený čtyčventilový čtyřtakt s diskovými brzdami  na  obou dvanácti palcových kolech. Zajímavostí je například parkovací brzda, „čistý“ design a velmi výrazný „vykrojení mezi zadní a přední částí, které umožňuje transport běžných příručních zavazadel na háčku pod řidítky.

  

 

CPI Popcorn - ideál pro město

CPI Popcorn je  typickým představitelem moderních maloobsahových skútrů které jsou vhodné jak do města tak i pro volný čas.  Jeho hlavními rysy jsou jednoduché ovládání, malá spotřeba a velmi dobrý poměr  cena výkon.    

Tchaiwanská firma CPI není rozhodně v oblasti malých motocyklů a skútrů žádným nováčkem. Je jedním z neznámějších a nejúspěšnějších výrobců v Asii. I u nás se s jejími produkty mohli zákazníci setkat již před několika lety  a to u Jawy Dandy 125 kde právě čtyřtaktní jednoválec OHC je z produkce CPI. My jsme s produkce CPI vybrali model Popcorn jednu ze dvou velmi úspěšných padesátek. 
Po svém uvedení na trh začátkem letošní sezóny se stal na českém trhu hitem. Není sice nejlevnějším skútrem na našem trhu, ale za cenu 39 000  má vzhledem ke své velmi solidní konstrukci, kotoučové brzdě na předním kole a modernímu designu výborný poměr cena –výkon.  
Základem  je dobrý  podvozek který v této cenové relaci patří k nejlepším.  Přední kolo je uchyceno na optimálně vyladěné teleskopické vidlici, která absorbuje drobnější nerovnosti  vozovky. Zadní kolo je letmo zavěšené  a je odpruženo tlumicí jednotkou, jež má nastavitelné předpětí pružiny. Skútr se pohybuje na dvanáctipalcových kolech s ocelovými ráfky. A pokud jsme u kol, nesmíme vynechat brzdy, ty jsou u všech vozidel nejdůležitější. Popcorn je bržděn vpředu kotoučovou brzdou s jednopístkovým třmenem a vzadu klasickou bubnovou sestavou. Tato kombinace se jeví jako ideální, kotoučová brzda je dostatečně silná aby byla schopna prudce snížit rychlost stroje a zadní bubnovou je lépe používat pouze ke snížení brzdné dráhy.

Skútr působí moderně, atraktivně a což je velmi důležité, i velmi dynamicky. V lecčems si nezadá se svými leckdy o mnoho dražšími kolegy, proto mu snad můžeme odpustit drobné nedostatky, mezi které patří kupříkladu horší návaznost jednotlivých dílů plastové kapotáže.

Jeho dynamika tkví nejen ve tvaru kapotáže, ale i v agresivním vzhledu předního světlometu s čirým sklem. Moderně zapůsobí též čiré sklo na blikačích, pod nímž umístěná oranžová žárovka. Tedy řešení obdobné jako u nejmodernějších osobníchautomobilů. Městský uživatel rozhodně uvítá poměrně velká zrcátka

Za sedátkem spolujezdce najdeme kromě hrdla palivové nádrže též nosič zavazadel, kombinovaný s madlem pro spolujezdce. Ten je vyroben z ocelových trubek a lakován do černé barvy. Toto řešení je  praktické a umožní snadnou montáž případného  cestovního kufru. Pod zamykatelným sedlem naleznete prostor pro uložení jedné integrální přilby. Pod řidítky se nachází plastový háček na drobná zavazadla. Co se týče přístrojového panelu, dalo by se ve zkratce říci, přehledný, čitelný, dostatečně informující. Naleznete zde rychloměr, palivoměr, digitální hodiny a potřebné kontrolky (mazání, světla, ukazatele směru). Olejová nádržka je uložena u podlahy skútru, pod uzamykatelným krytem. Směrovky vydávají při sepnutí dostatečně silný klapavý zvuk, díky tomu po projetí zatáčky blikač rozhodně nezapomenete vypnout. Dosti důležitou a potřebnou věcí je stojánek. Ty má Popcorn hned dva, jako u  většiny „dospělých“ skútrů. Jeden  samosklopný, s dosti silnou pružinou, která jej přitahuje až příliš zpět a občas na vás může padnout nepříjemný pocit, že se pod skútrem složí, ale s největší pravděpodobností se tak nestane, je to vyzkoušeno.

Popcorn je poháněn dvoudobým vzduchem chlazeným jednoválcem, k dispozici je jak klasický nožní, tak elektrický spouštěč. Motor má výkon 3,2 koňské síly a přinutí skútr k jízdě rychlostí na hranici 60 km/h. Má příjemný zvuk a ani při snaze o dosažení maximální rychlosti nejeví známky výraznějších vibrací. Výfuk je standardně vybaven neřízeným katalyzátorem. 

Těžiště je jako u většiny skútrů umístěno pro snažší ovladatelnost co nejníže a tak by stroj neměl mít s nástrahami městského provozu výraznější problémy. Pokud hledáte dobrý skútr za solidní peníze pro své cesty do práce či za zábavou, je pro vás CPI Popcorn ideální volbou.

 

    /wla/

 

DOPORUČUJEME

Přehled skútrů Peugeot

VIVACITY SPORTLINE

Patří mezi nejprodávanější v Evropě. Je elegantní  s moderními tvary a se zajímavým barevným provedením. Design Vivacity zaujme ze všech stran.

Bezpečnost bez kompromisu

Každý z nás zná moc dobře ten nepříjemný pocit strachu, kdy musí svého skútra či  motorku, byť na malou chvíli opustit a ponechat ji svému osudu. 

Skútr nebo chytrá horákyně?


Mnichovské BMW dalo světu už nejednu technickou lahůdku. Dodnes jsou některé modely automobilů a motocyklů z této „dílny“ uctívané jako špičkové průkopnické počiny ve svém oboru. Bude tomu tak i s novým hitem C1?

Beverly 200 

Revoluční skútr Beverly 200 představila na našem trhu firma Piaggio. Stroj je vybaven extrémně “neskútrovými“ šestnáctipalcovými koly, které umožňují spojit výhodné vlastnosti motocyklu a komfort a konstrukci skútru.

Padesátikubíkové skútry KYMCO



Kymco je taiwanský výrobce skútrů a maloobsahových motocyklů. Jeho výrobní program je, zejména pokud se jedná o skútry, velice rozsáhlý a zahrnuje všechny objemové kategorie.

Malaguti Madison



Kdyby byla uspořádána soutěž o nejhezčí skútr, Malaguti Madison by rozhodně získal jednu z nejvyšších příček.

Malaguti Madison 400

Silné skútry  jsou současným hitem  v mnoha západoevropských zemích. Také u nás se jim však začíná dařit čím dál více. 

Motocykl 2002 



Již šestý ročník mezinárodní výstavy motocyklů , který pořádá standardně Incheba Praha, je letos na rekordní ploše více než 13 000 m2. Představí se zde nejen nejvýznačnější značky zastoupené na našem trhu, ale i příslušenství  oblečení a nejrůznější doplňky.

Yamaha XP 500 Tmax



Tmax dokazuje, že Yamaha je absolutní světová špička nejen v oblasti motocyklů, ale i v oblasti skútrů.