automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | video-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

hobby

 z archivu

E-mail

 

 

 

 

Autodráhy – galerie slavných  NINCO

Když jsme před delším časem  připravovali článek Autodráhy - hračky nejen pro děti, netušili jsme, jak často na něj budete reagovat ještě i po mnoha měsících  ve svých e-mailech. Rozhodli jsme se proto, že situaci na našem trhu nejen  zmapujeme, a to v několikadílném seriálu, ale budeme se autodráhám  věnovat průběžně a to opravdu ve větší frekvenci než to bylo doposud.  Na rozdíl od předchozího článku  se budeme věnovat  výhradně značkovým výrobkům.  Nejen proto, že pouze u nich je možnost  nahradit opotřebované či poškozené díly novými, ale je možné autodráhy i rozšiřovat či obohacovat nejrůznějšími  doplňky.  U těch nejlepších je možnost stavět dvou až osmiproudé dráhy a jsou tedy určeny například  nejen pro domácí zábavu, ale například i pro klubové účely. A právě mezi ty nejlepší patří  španělské NINCO se kterým náš seriál začínáme.

S autodráhou NINCO se můžete setkat stejně tak v Austrálii, ve Spojených státech amerických či  v Jižní Americe,  také v Evropě patří k nejlepším a co je zajímavé pro nás, získává si pevné postavení i v České republice. 

To co odlišuje Ninco od konkurence na první pohled je větší plocha traťových dílů a to o plných 22%. Šířka dráhy je 18 cm při rozteči 9 cm, což umožňuje velmi napínavé závody. Ostatně právě konstrukci věnovali v Nincu velkou pozornost i v těch nejmenších detailech. Hloubka vodící drážky  je  6,5mm. Je vybavena  plastickou isolací mezi kovovými kolejemi, která eliminuje zkraty, snižuje tření a hluk a tím zlepšuje jízdní vlastnosti a stabilitu dráhových modelů, zatímco krytí vodících drážek zabraňuje pronikání prachu do drážek z koberců a ostatních povrchů. Důležitá  je konstrukce propojení kovových kolejí. Zde je ze tří stran tak, aby zajistila co nejlepší vodivost a snížila na minimum ztráty. 

Dráhové modely NINCO jsou v měřítku 1:32, a jen motokáry v měřítku 1:18, a dělíme je do následujících kategorií: Rally, GT, F-1, Classic = Veteráni a Motokáry.

V současné době jsou v nabídce následující autodráhové sety:

Speedway – základní okruh o délce tratě 3,68m, plocha pro sestavení 1,64 x 0,84

Mini – klasická osmička o délce tratě 5,8m, obsahuje most, plocha pro sestavení 2,57 x 0,84m

Mini Maxx Race – trať o délce 7,46m, obsahuje most, plocha pro sestavení 2,4 x 1,5m

DTM – trať o délce 9,3m, plocha pro sestavení 3,0 x 1,82m

World Rally – zvláštnost tohoto setu je v tom, že se výrobce nechal inspirovat skutečnými závody Rally, kde se jezdí Rychlostní Zkoušky tzv. „eR-Zety“. Proto tento set, mimo jiné obsahuje: multifunkční panel, dvě smyčky (Kit 4), stopky a jeden dráhový model, délka tratě je 1,011m, plocha pro sestavení 3,3 x 1,36 m

Komfortní dráha s velkou plochou

To co z Ninca dělá dráhu opravdu profesionální je široký výběr traťových dílů, především 4 různých poloměrů oblouků s jejichž pomocí lze sestavit až 8-proudou trať. Ty jsou spojeny systémem

„EASYCLIP“, který  zaručuje rychlé sestavení i rozebrání tratě, ale především velmi stabilní spojení jednotlivých traťových dílů. Brzdový systém zabudovaný v každém ovladači zlepšuje kontrolu nad dráhovými modely. Dalším charakteristickým rysem ovladačů je jejich ergonomický design s „flexy“ kabelem a spojovacím systémem „Jack-Plug“Multifunkční napájecí panel umožňující závodění i v protisměru, nezávislé napájení jednotlivých drah a konektor pro připojení počítadel kol. K dispozici je i redukční traťový díl zajišťující kompatibilitu který na délce 20cm zužuje šířku traťového dílu NINCO ze 18cm na šířku 15,4cm užších traťových dílů od jiných výrobců. Užívá se ve dvojici  jako zúžení na trati.

Traťové díly je  možné koupit samostatně vždy v páru, kromě napájecích traťových dílů, které jsou vždy po jednom kuse na blistru. NINCO má následující traťové díly

Rovné traťové díly: délka 40cm, 20cm, 10cm a křižovatku o délce 40cm

Oblouky: Vnitřní (prům.48,3cm), Standardní (prům.84,3cm), Vnější (120,3cm) a Grand (156,3cm)

Napájecí traťové díly:

jednoduchý = 2 zdířky pro ovladače - velikost 3 „Jack-Plug“, 1 zdířka pro napájení, 1 zdířka pro počítadlo kol a vypínač umožňující změnu polarity = změnu směru jízdy obou drah

multifunkční = 2 zdířky pro ovladače - velikost 6,35 „Jack-Plug“, 2 zdířky pro nezávislé napájení drah, 1 zdířka pro počítadlo kol a 2 vypínače umožňující změnu polarity = změnu směru jízdy každé dráhy nezávisle = závodění v protisměru

Redukce: zúžení z 18cm na 15,4cm

K výše uvedeným traťovým dílům lze přidat buď červeno-bílé krajnice nebo svodidla a na čištění kovových kolejí se doporučuje používat originální NINCO kondicionér.

K dispozici jsou také 4 rozšiřovací kity:

Kit 1 – umožňuje prodloužení libovolné tratě o 1,84m

Kit 2 – zvětšuje trať jen o 1,6m, ale navíc obsahuje kompletní most

Kit 3 – prodlužuje stávající trať o 3,5m

Kit 4 – obsahuje smyčky jaké jsou v World Rally setu a jejich celková délka je 2,75m

Pokročilá technologie

Na všech modelech , vyjma motokár (motor NK-1), je možné  měnit motory za pomocí příslušných speciálních rámů nebo adaptéru, převody, magnety a pneumatiky.

V nabídce jsou 4 typy motorů o různých výkonech: NC-1, NC-2, NC-3 X-Trem a NC-4 STINGER.

K disozici jsou kombinace převodů. Dva pastorky o 9-ti a 10-ti zubech a rozety na zadních nápravách o 24 a 27 zubech. Motokáry mají k dispozici také dva pastorky o 7-mi a 8-mi zubech a rozety o 32 a 33 zubech. Nový typ dráhového modelu BMW M3 GTR má nové kosé uložení motoru a jiný typ převodu. Pro montáž a demontáž pastorku na hřídel motoru je k dispozici speciální přípravek, aby se zamezilo poškození motoru a pro mazání speciální olej. U magnetů jsou 4 typy a to se týká jak rozměrů tak i „přítlaku“ jednotlivých magnetů. Motokáry mají opět své speciální magnety. V pneumatikách najdeme speciály pro motokáry a F-1, pro veterány máme 2 rozměry, speciální pneu se „špunty“ pro Rally a konečně po dvou rozměrech od Super-Racingů (drážkované) a Slicků (hladké). K dispozici máme dva typy „kartáčků“ Standard a Super-Racing, tři typy vodičů – Standard, Steering = pro natáčení předních náprav u motokár a F-1 a vodiče s odpružením.

Modely pro Rally mají navíc náhon 4x4. Je možno koupit i jednotlivé disky – 10 typů. Jako úplně na závěr můžete ještě vyměnit standardní bronzová kluzná ložiska za ložiska kuličková.

Vyspělá technologie Ninca  je velmi dobře patrna i na nových modelech  „Safety Car“ pro F-1 a DTM, které při jízdě blikají hlavními světlomety a střešními majáky.

Tratě navrhuje počítač

V nabídce jsou  2 typy počítadel kol. Společná je jim stejně jednoduchá instalace.

Sprint – foto-elektronický systém, možnost naprogramování na počet kol nebo na čas, start je indikován postupným zhasínáním světelných diod – 3 červené a 1 zelená, konec závodu je indikován blikáním těchto diod.

Pole Position - foto-elektronický systém s přesností 1/1000 vteřiny, možnost naprogramování na počet kol nebo na čas, měří se čas jednotlivých kol, světelné diody/display a zvuk mohou indikovat – start závodu, poslední minutu závodu, poslední kolo závodu, nejrychlejší kolo a cíl závodu a vítězi může být zahrána hymna dle výběru, tento typ počítadla může být propojen s druhým počítadlem v případě, že je vytvořena 4 proudá trať. Do budoucna se počítá i s propojením počítadla na PC.V současné době má přijít na trh upgrade software „Track Map“, umožňující postavení prakticky jakéhokoliv okruhu a to ve dvou až osmi proudém provedení.

 

                                               /firemní materiály Ninco +per/

 

 

 

Další články v rubrice hobby

Také se vám třesou ruce? 
Určitě to také znáte. Pozorujete zajímavý objekt (a je úplně jedno, zda je to krásná slečna na ulici, plaché zvíře v divoké přírodě nebo třeba úchvatná horská scenérie) dalekohledem s velkým zvětšením a za nic na světě nemůžete obraz ustálit a rozeznat detaily.

Akumulátorové vrtačky a vrtací šroubováky 
Ruční akumulátorové vrtačky a vrtací šroubováky jsou neocenitelným pomocníkem mnohých řemeslníků i kutilů. Jsou většinou malé a lehké a nemusíte se starat jestli je nablízku zásuvka a máte-li dosti dlouhý kabel.