automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily             

24.5.2004

E-mail

Články v rubrice

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

Jaro u Citroena
Akční modely SEAT Ibiza Fresco rozpálí vášně
Audi A6 nové generace se představuje
Zimní rizika na silnici
Citroen C2 - malý jenom vzrůstem
Světová premiéra - Roadster concept R
Nové Daewoo Lacetti
Vykradli vám auto a rozbili sklo?
Nové Audi A3
Renault - vítěz stále útočí
Pojedete do Londýna autem ?
Malé benzínové motory se budou vyrábět v Douvrinu
Nokian WR - expres zimních dálek
Chcete si koupit VW Caravelle ze summitu? Bez problému
Nové Berlingo vyjíždí
Aral má nové „super oleje“
Litá kola ProLine
Z žigulíka Chevrolet
Kabriolet New Beetle
Renault v Evropě – vítězné tažení 
HYUNDAI ACCENT
Opel Vectra - bezpečnost a komfort
Francouzi útočí – část III. Citroen C3
Zajímavosti z Autotecu
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Opel Signum

nekonvenční model s mnoha nápady 

Málokterý automobil lze tak výstižně pojmenovat jako právě Opel Signum. Tak jako u modelu VelSatis u Renaultu tak i Signum boří navyklé představy, je třídou sám pro sebe a v mnohém převyšuje i modely o mnoho dražší. Je komfortní, dynamický a má i velmi dobré jízdní vlastnosti. Nejvíce však upoutává svým vzhledem.

Přední část vychází z modelu Vectra. Je to řešení praktické a dotváří pocit sounáležitosti k značce. Vše ostatní je však originál. Na rozdíl od zmíněné Vectry má Signum větší rozvor o celých 13 centimetrů, má úctyhodných 2830 mm a patří tak

 

k největším ve třídě. Z boku působí signum jako maxi hatchback, či ještě lépe velké sportovní kombi. Proti těm však má výrazně větší zadní dveře a především pro cestující vzadu skýtá královský prostor.
Zadní převis karoserie je patřičně zkrácený a relativně robustní. Zajímavé je i klenuté zadní okno a široký C-sloupek karoserie. Daleko účinnější než popis, je podívat se na fotografie, protože na nich je nejlépe patrné, že Signum je opravdu originálem vskutku pozoruhodným. Nejen prostor pro nohy, ale například i posuvná sedadla, která by se spíše dala nazvat křesly vybavená regulací náklonu opěradel patří k neobvyklému řešení. Dokonalý odpočinek umožňuje Travel Assistent, který se u dražších modelelů nachází mezi zadními krajními sedadly. Jsou zde držáky nápojů, malá chladicí schránka a další odkládací prostory. To vše však není v žádném případě na úkor cestujících vpředu. I zde je místa více než dost  sedáky jsou anatomicky velmi dobře tvarované a díky široké škále nastavení  vyhovují i velmi rozdílným postavám. Vůz je vybaven standardně automatickou klimatizací. Ovládací prvky jsou uspořádány ergonomicky, volant padne dobře do ruky. Připomínku máme pouze k přepínání ukazatelů směru, které jde za určitých situací jen těžko zkrotit zvláště při ručním vypínání směrovek. Pro pasivní bezpečnost je na „palubě“ umístěno šest airbagů, pro co největší bezpečnost posádky jeśou sériově instalovány ektronické systémy ABS a ESP. 

 Zavazadlový prostor má v základui 365 litrú. Ta sice  není na první pohled ohromující, ale  to u vozů této třídy není nikterak podstatné. I tady však tvůrčí tým použil velmi účelné řešení.V případě potřeby  je možno jej zvětšit na  550 litrů posunutím zadních sedadel.

Jízdní vlastnosti

Díky vylepšenému interaktivnímu podvozku IDS (Interactive Driving System), který propojuje přesné řízení, vyspělé zavěšení kol a výkonné brzdy. Díky tomu má výbornou stabilitu, drží skvěle stopu a vytváří pocit dokonalé vlády nad vozem. Signum má díky IDS neutrální chování, přesně a bezprostředně reaguje na pohyby volantu, nevychyluje se ani při prudkém brždění. Díky velikému rozvoru překonává s přehledem jak podélné tak příčné překážky s absolutním komfortem. Na rozdíl od modelu Omega má přední náhon, čímž Opel v této kategorii zásadním způsobem rozšiřuje výběr. Přestože ortodoxních zastánců pohonu zadních kol je u řidičů Opelů dost, tak jako například u BMW či Mercedesu přibývá těch, kteří preferují právě moderní pohon předních kol.

Motory

Můžete si vybrat ze šesti motorů. Čtyřválce jsou úspornější a to nejen při nákupu, ale i při provozu, naopak oba šestiválce, které jsme testovali sice „propijí“ více, avšak jsou pro Signum jako stvořené. Zážehová klasika o obsahu 3,2 l, která poskytuje 155 kW je přesně tím, pro které je nemálo řidičů ochotno sáhnout hlouběji do kapsy. Kultivovaný a velmi tichý chod a značné rezervy ve všech režimech jsou jeho základní charateristikou. Nám se však nejvíce líbil druhý šestiválec, turbodiesel se vstřikováním common-rail a výkonem 130 kW.  Především proto, že dynamické vlastnosti má podobné jako ten benzinový, nadto však vyniká značnou pružností, přesně tak jak to umějí pouze dobré silné diesely. Umí více než 1,6tunový hatchback rozjet z 0 na 100 km/h během 9,4 s a ještě přitom je výrazně úspornější než  benzinový šestiválec. V běžném provozu spotřebuje 7,4 l/100 km při razantní jízdě i přes osm litrů, což sice o něco více než u většiny dvoulitrových přeplňovaných deiselů, ale když zahrneme komfort a dynamiku pak je poměr spotřebované pohonné hmoty.–výkon excelentní.
Signum za svou cenu nabízí velmi slušnou výbavu. Šest airbagů, elektronické systémy ABS a ESP, automatická klimatizace hýčkají posádku extravagantního hatchbacku.

Opel Signum je nepřehlédnutelný avantgardní model s výbornými nápady, značným komfortem a vysokými užitnými vlastnostmi. Přestože vyšší střední třída kam patří je zastoupena velmi silně, Signum se zde rozhodně neztratí.  Jeho typická cena lehce přes milion korun (záleží na motoru a výbavě) je oproti  většině konkurence velmi výhodná, a to přes to, že v mnohých vlastnostech je srovnatelný a v některých jí i předčí. 

                                                                                /per/

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: