automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily             

3.9.2003

E-mail

  

Články v rubrice

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

Nové Daewoo Lacetti
Vykradli vám auto a rozbili sklo?
Nové Audi A3
Renault - vítěz stále útočí
Pojedete do Londýna autem ?
Malé benzínové motory se budou vyrábět v Douvrinu
Nokian WR - expres zimních dálek
Chcete si koupit VW Caravelle ze summitu? Bez problému
Nové Berlingo vyjíždí
Aral má nové „super oleje“
Litá kola ProLine
Z žigulíka Chevrolet
Kabriolet New Beetle
Renault v Evropě – vítězné tažení 
HYUNDAI ACCENT
Opel Vectra - bezpečnost a komfort
Francouzi útočí – část III. Citroen C3
Zajímavosti z Autotecu
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Světová premiéra - Roadster concept R

Inovativní koncepce, vzrušující design, rychlost 250 km/h
Jen několik dní po světové premiéře Golfu nové generace představuje automobilka Volkswagen další výjimečný produkt: Prototyp roadsteru concept R. Ostře řezané rysy a dramatické křivky karoserie tohoto vozu jasně naznačují, jak si Volkswagen představuje ryze sportovní model blízké budoucnosti. 

 

Vzrušující styling

Tým designerů, vedený Muratem Günakem a Peterem Schreyerem, připravil 463 cm dlouhý, 178 cm široký a jen 125 cm vysoký dvousedadlový sportovní vůz emotivního stylingu, který nese řadu designerských prvků charakteristických pro značku Volkswagen. Naprosto osobitá příď vozu nese zajímavě tvarované světlomety. Ty jsou tvořené LED diodami, kryt projektorové čočky se odkrývá teprve po zapnutí světel, do okamžiku plného otevření září jen úzký paprsek světla. 

Výrazný „V“ profil v přední kapotě, která kryje zavazadlový prostor, je protažený až do nejspodnější části spojleru. Mohutný nasávací otvor pod nově řešenou maskou s velkým znakem automobilky Volkswagen přivádí vzduch k uprostřed umístěnému motoru V6.

„Svalnatá“ záď opakuje zásadní stylistické motivy přední části vozu, což je patrné především z provedení koncových světel, které také využívají LED technologii. Dynamický image prototypu concept R umocňují dva „hrby“ za sedadly řidiče a spolujezdce, jejichž tvar připomíná klasické závodní vozy. Tyto „hrby“ jsou nejenom výrazným stylistickým prvkem, ale zároveň mají i dvě velmi důležité funkce - plní roli větrného deflektoru a současně chrání posádku vozu při případném převrácení. 

Originální interiér

Provedení interiéru spojuje maximální funkčnost a futuristický styl. Naprosto originálně pojatá přístrojová deska, jejíž část s ovladači před řidičem je vyvedená v leštěném hliníku, stejně jako středová konzole a dokonce i části volantu. K originálním řešením patří například výdechy ventilace ve středové konzoli nesoucí ovladače, v nichž se zobrazují údaje o teplotě vydechovaného vzduchu. Jednoduchým otáčením těchto ovladačů se nastavuje požadovaná teplota. Navigační zařízení, audiosystém a mobilní telefon se ovládá prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI na středovém tunelu. Hlavní přístroj se odkryje po spuštění motoru, které se provádí pouhým zmáčknutím tlačítka „START“. Jakmile řidič aktivuje navigační zařízení, hlavní přístroj se zasune zpět do přístrojového štítu a udělá tak místo displeji navigace, jenž potom také zobrazuje základní provozní parametry.

Anatomická sedadla roadsteru concept R mají vlastní odpružení, jehož tuhost lze individuálně nastavovat podle přání cestujících. Pod kvalitní kůží čalounění se ukrývá tzv. aktivní pěna, která se začala používat v konstrukci sedadel sportovních vozů. Aktivní pěna zaručuje, že sedadlo se dokonale přizpůsobí tělu na něm sedící osoby. Protože pevně ukotvená sedadla nelze nastavovat, nastavuje si řidič optimální polohu všech prvků elektrickým posouváním leštěného přístrojového štítu, volantu i pedálů. Také spolujezdec si může přizpůsobit polohu opěrky nohou.

Výkonné srdce

Srdcem vzrušujícího prototypu concept R je uprostřed uložený vidlicový šestiválec V6 o výkonu 195 kW/265 k, zaručující zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,3 s. Maximální rychlost efektního roadsteru je omezena na 250 km/h, teoretická rychlost bez omezovače činí až 270 km/h. Maximální točivý moment 350 Nm motoru V6 se přenáší na zadní kola prostřednictvím přímo řazené šestistupňové převodovky DSG.

Základní technická data prototypu concept R

Délka (mm)

4163

Šířka (mm)

1778

Výška (mm)

1250

Převis karoserie vpředu (mm)

829

Převis karoserie vzadu (mm)

754

Rozchod kol vpředu (mm)

1471

Rozchod kol vzadu (mm)

1250

Motor

V6

Zdvihový objem (cm3)

3189

Výkon (kW/k)

195/265 při 6250 min-1

Točivý moment (Nm)

350 při 2800 min-1

Převodovka

Přímo řazená DSG

Koncepce pohonu

Pohon zadních kol

Kola

8,5 Jx019 ET 50

Pneumatiky

255/40 R19

Zrychlení 0-100 km/h (s)

5,3

Max. rychlost 

250 km/h (omezená)


/ol/

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: