automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily                                        

20.3.2003

E-mail

  

Články v rubrice

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

Pojedete do Londýna autem ?
Malé benzínové motory se budou vyrábět v Douvrinu
Nokian WR - expres zimních dálek
Chcete si koupit VW Caravelle ze summitu? Bez problému
Nové Berlingo vyjíždí
Aral má nové „super oleje“
Litá kola ProLine
Z žigulíka Chevrolet
Kabriolet New Beetle
Renault v Evropě – vítězné tažení 
HYUNDAI ACCENT
Opel Vectra - bezpečnost a komfort
Francouzi útočí – část III. Citroen C3
Zajímavosti z Autotecu
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Renault - vítěz stále útočí 

Kdyby někdo ještě před pár lety řekl, že Renault u nás již brzy suverénně porazí konkurenci a stane se vítězným dovozcem roku, asi by si na něj vsadil málokdo. Když pak začal chrlit jednu originální  novinku za druhou ve velmi  bohatých výbavách a za zajímavé ceny, konkurence zlehka znejistěla. Renault vyhrál a aniž  se nadechl  vřítil se hned z jara v Ženevě do dalších bojů. A vypadá to, že tak úspěšně,  že i někteří dříve zapřísáhlí nepřátelé této značky začínají šetřit. Megane II Coupé Cabrio  a nový Scenic II si o to totiž výrazně „koledují“.

Coupé-Cabrio

    
 
Jestliže, nejvýraznější na Megane II jsou avangardní tvary, pak u odvozeného CC je to především nadčasovost a elegance. Renault zde sice trochu slevil od svého výrazného tvůrčího projevu, na druhé straně však kupátka, mají-li vydržet dlouho „in“, ani moc odvážná být nemohou. To však zdaleka neznamená, že CC není krásné. Právě naopak. I když krása je vždy subjektivní, působí tento model velmi čistě a to jak při zatažení plechové střechy, tak i po jejím odložení do kufru.To probíhá po vzoru Mercedesu SLK /střešní plechové díly se skládají pomocí elektromotorů do spodní části kufru/  a to za pouhých 22 sekund. CC Megane II je čtyřsedadlový a díky zvolené koncepci zcela odpovídá řešení dva v jednom. Zatímco v létě má řidič k dispozici plnohodnotný Cabriolet v zimě či v nepříznivém počasí z něj vytvoří jedním pohybem  plnohodnotný automobil. A nejen to. Se střechou má  ještě větší image dravce. Nejmodernější technické prvky jsou zde samozřejmostí. Nejen například ABS či ESP či brzdový asistent, ale například i monitoring tlaku v pneumatikách po vystřelovací oblouky, které vás ochrání v případě převrácení vozu. Mimo klasických benzinových motorů bude v prodeji i „stodvacetikoňová devatenáctka dCi. Tedy další důkaz, že nejnovější dieselové motory již výrazně zasahují i do oblasti sportovních cabrio, což bylo v minulosti v podstatě nemožné.

Scenic II

Jde  ve šlépějích Megane II. Tedy avangardní a ještě něco navíc. Více prostoru a tím i vyšší užitnou hodnotu. V základní verzi je automobil pětimístný o délce 4,25 m, později pak bude následovat i dlouhý  Scénic /větší o 23 cm/, který bude sedmimístný. Je nejen stylisticky zajímavější než jeho předchůdce, ale dá se vybavit i tak atraktivní výbavou jako je například velkoplošná panoramatická střecha, parkovací asistent či bi-xenonová světla. Zajímavá je i nabídka pohonných jednotek. Benzínové agregáty jsou k dispozici od 1,4 16V /98k/ přes šestnáctistovku až po 2.0 16V /136k/ zajímavé jsou především Common Raily z Clia a Megane II známé 1,5 dCi /80k/, nová silnější „patnáctka „  o  výkonu 100 k a „stará“ dobrá 1,9 dCi o výkonu 120 k.

   

Oba v Ženevě představené Renaulty mají jednu společnou vlastnost. Jsou přímo předurčeny posílit v poslední době již tak vysokou image Renaultu. A to nejen jako  „tvůrce“ automobilů, ale i značky podle níž se jiní již v blízké budoucnosti budou pravděpodobně výrazně inspirovat. A to především budou-li chtít výrazně uspět. Ostatně nebylo by to poprvé. Stačí vzpomenout na legendární R16, který před lety vytvořil kategorii, která se úspěšně vyrábí dodnes.

Scenic II patří  nejen k veleoblíbené kategorii MPV, ale patří v ní rozhodně k nejvýraznějším  a nejzdařilejším. Také CC se stane pravděpodobně hitem, nejen díky eleganci a vysoké užitnosti, ale i díky vynikajícímu podvozku, kterým  řada Megane II disponuje. Důležitá bude u tohoto modelu především nasazená cena. Ta do jisté míry rozhodne o tom, zda se Megane II Coupé-Cabrio stane super hitem či pouze, jako například Avantime, pověstnou třešničkou na dortu.

                                                       Petr Řezáč

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

 

                                                          

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: