automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily                                        

15.4.2002

E-mail

  

Články v rubrice

Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Daewoo Lanos 

Výběr menšího,  relativně levného rodinného automobilu byl ještě nedávno pro českou rodinu víceméně  snadný.  Díky Felicii získal zákazník automobil  dobrých užitných vlastností za velmi  „slušný peníz“. S příchodem Fabie se dost  změnilo. Nová nejmenší  Škoda je ve „smysluplné“ konfiguraci nejen výrazně dražší, ale  „upraveny“ směrem nahoru jsou i ceny  náhradních  dílů. Není proto divu, že i ještě nedávno skalní škodovkáři začínají pokukovat i po jiných značkách. Naše redakce připravila seriál o levných rodinných automobilech, kde uveřejníme jak samostatné profily tak i testy srovnávací.  Začínáme sedanem Daewoo Lanos.  

Zatímco rodinný  automobil ve většině zemí reprezentuje spíše vozy střední třídy, u nás jsou to většinou automobily na hranici nižší střední třídy zasahující až po automobily označované jako mini. Důvodem samozřejmě není fakt, že si Češi menší autíčka specielně oblíbili, ale často je to proto, že bývají relativně za rozumnou cenu. Také Lanos není se svou délkou 4237 cm  žádný obr, ale rozhodně ve své  třídě nepatří ani k nejmenším. Rozvor  2 520 cm  patří k těm větším a  je například o sedm milimetrů delší než mnohem dražš Seat Toledo.  

Design  Lanosu vytvořila italská stylistická kancelář ItalDesign. Tvar karoserie má  „čistou“ až nenápadnou linii a nepodléhá výrazně módním vlivům. Námi testovaný sedan, měl dobře padnoucí stříbrnou  metalízu, která mu velmi dobře slušela. Obsah zavazadlového prostoru má 322 litrů, což není žádný zázrak, ale po sklopení zadních sedaček se zvýší až na 958 litrů. 

Interier

Je možno charakterizovat jako klasický. Jen těžko zde najdete něco překvapivého. Všechny ovládací prvky jsou tam, kde je intuitivně očekáváte, což vytváří v řidiči pocit důvěrně známého prostředí a umožňuje mu hned od prvních chvil se plně soustředit na jízdu. Sedačky jsou tvrdší, což přispívá k pohodlné jízdě i na delší vzdálenosti. Slušné je  i boční vedení  i když pro rychlejší průjezdy zatáčkami by mohlo být ještě účinnější. Čtyřramenný volant  je nastavitelný a má  zabudovány  spínače zvukové signalizace.  Přístrojová deska se skládá se tří  kruhových ukazatelů. Dva  jsou vyčleněny  tachometru a otáčkoměru, třetí kombinovaný ukazuje stav paliva a teplotu  motoru. Pod přístroji jsou umístěny kontrolky  signalizující provozní stav vozidla. Středový panel vytváří opticky s palubní  deskou jednotný celek. Zde jsou umístěny digitální hodiny ovládání topení či klimatizace  a místo pro rádio.  Velmi sympatická je bohatá základní výbava. Do ní patří například nejen dvojice airbagů, ale i centrální  zamykání, imobilizér  či elektrická okna vpředu i vzadu. Také možnost seřízení volantu a výškové seřízení sedačky řidiče není v této cenové kategorii obvyklé. 

Jízdní dojmy 

Námi testovaný model byl vybaven  šestnáctistovkou se šestnácti ventily o  výkonu  78 kW. Motor je tichý v především nižších i středních otáčkách. Samozřejmě, že když se blížíme k maximální rychlosti hladina hluku v interiéru stoupá. Podstatné však je, že za běžné provozní rychlosti je automobil nejen dostatečně tichý ale vzhledem měkčímu pérování i komfortní. To se projevuje při delších trasách. Pro  vysloveně sportovní jízdu je však podvozek naladěn až příliš měkce. Maximální rychlost 180 km v hodině je u automobilu za 360 tisíc velmi dobrá. Pro toho, kdo by chtěl ušetřit je k dispozici ještě osmi ventilová  „patnáctka“. S ní jezdí Lanos o osm kilometrů pomaleji, také trochu hůře akceleruje za 12,5 oproti 11 sekundám u silnějšího motoru. Nespornou výhodou však je, že cena Lanosu  s levnějším motorem je k dispozici  už pod magickou hranicí 300 000 Kč. 

Závěrem 

Daewoo Lanos je rozhodně zajímavou alternativou především pro mladé rodiny. Vzhledem k většímu rozvoru a dobrému odhlučnění je dostatečně komfortní  i na delší cesty.  Také kufr je dostatečný. Nejsilnější zbraní je velmi dobrý poměr mezi cenou a užitnými vlastnostmi. To je také jeden z důvodů proč je v posledních měsících o Lanos stále větší zájem. Je totiž jednou z alternativ za Škodu Felicia, za kterou zatím „škodovka“ nebyla schopna najít plnohodnotnou alternativu. 

 /per/

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: