automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily                                        

17.1.2003

E-mail

  

Články v rubrice

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

Nokian WR - expres zimních dálek
Chcete si koupit VW Caravelle ze summitu? Bez problému
Nové Berlingo vyjíždí
Aral má nové „super oleje“
Litá kola ProLine
Z žigulíka Chevrolet
Kabriolet New Beetle
Renault v Evropě – vítězné tažení 
HYUNDAI ACCENT
Opel Vectra - bezpečnost a komfort
Francouzi útočí – část III. Citroen C3
Zajímavosti z Autotecu
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Auto roku - Model 2002 

                                             Auto za milion
I v této kategorii jde o poměr cena výkon, pouze  obráceným způsobem. Zatímco v kategorii rodinných  a malých rodinných automobilů jsme hledali slušně vybavená úsporná auta za co nejméně peněz, zde jak již sám nadpis „hlásá“ nás zajímalo jakou  techniku, komfort a jízdní vlastnosti můžete dostat za milion korun. K tomu podstatně více než v obou předchozích kategoriích hraje roli samozřejmě i image a prestiž. 



Všechny tři modely které jsme vybrali jsou výraznými individualitami, všechny tři jsou výrazně nadstandardní v poměru cena výkon. Pouze každý z nich je poměrně výrazně odlišný svými užitnými vlastnostmi. Ostatně tato kategorie by mohla fungovat jako rádce šetrných milionářů, protože i zde  námi vybrané modely výrazně převyšují konkurenci v poměru cena výkon. V teto kategorii jsme hodnotili takto:

1. Volvo S60 2,4 D5                                                                 

2. Renault  Vel Satis   2,2 16V dCi 110 kW   Expression          

3. Škoda Superb V6 2,5 TDI 111kW                                       

Volvo S60 2,4 D5                                                  990 000 Kč 

  

Chcete li dostatečně prestižní auto s vynikajícími bezpečnostními prvky pak  je Volvo S60 rozhodně výbornou volbou.  Dlouhá léta vysokou bezpečností  proslulá značka, sportovně laděný model s vynikajícím motorem 2,4 D5, který byl v několika renomovaných světových časopisech vyhlášen nejlepším dieselovým motorem. Tak by se stručně dal charakterizovat model S60  2,4 D5. Ke spokojenosti zákazníků byl tento model zlevněn a dostal se tak v základním provedení pod hranici jednoho milionu. 

Základní provedení  je však u Volva S60 opravdu nestandardní  pojem. Obsahuje například  kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřní ventilací, samozřejmostí je ABS  či EBD (Electronic Brake force Distribudion ). Kromě Airbagů řidiče a spolujezdce jsou v „kokpitu“ i airbagy Hlavové/Ramenní (IC - Inflatable Curtain) , boční a systém ochrany proti poškození páteře při nárazu zezadu na předních  sedačkách. K dalším zajímavým systémům patří systém řízení stability STC  (Stability and Traction Control). 

Ke komfortu patří velmi dobře anatomicky stavěná přední sedadla  s regulací výšky a nastavitelnými bederními opěrkami, klimatizace  vyhřívaná zrcátka  či například "PremAir", chladič s povlakem na přeměnu ozonu. Zabudovaný GSM mobil se ovládá na volantu a indikuje na středním sloupku. Dalších nestandardních drobností je mnoho a především i takových, které v jiných automobilech nelze objednat ani za příplatek.  Snad jedinou méně příjemnou skutečností je opravdu malý prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech. To však je jediná větší výhrada, kterou k tomuto  modelu máme.

Jízdní vlastnosti jsou výborné, a to nejen proto, že S 60 má velmi dobrý podvozek, ale díky unikátnímu Common Railu z dílny Volva.  Motor D5 zakládá nový list v historii motorů s Volvo. Tato vyspělá hnací jednotka je prvním dieselovým motorem vlastní konstrukce. Nový motor využívá  stávajícího bloku motoru ze zážehového pětiválce. Ten je obecně považován za jeden z nejkompaktnějších a nejtužších bloků na trhu.
Velmi nízkou hmotnost (185 kg bez převodovky) pětiválce podporuje hliníková hlava válců a kompaktní stavba, díky které lze u motoru uloženém napříč lépe využívat větší přední deformační zónu. Nízká hmotnost pohonné jednotky se pak pozitivně odráží v lepších jízdních vlastnostech a ve vyšším výkonu v poměru ke hmotnosti. Jeho další předností je velmi vysoký  točivý moment 340 N.m při pouhých 1750. Pro zajímavost - nejsilnější přeplňovaný benzinový motor o výkonu 250 PS má kroutící moment o 10 N.m menší. I když komfort a velice nízký hluk jsou u Common Railů druhé generace jaksi samozřejmé, přesto jízda s D5 překvapí . Jízda je ještě tišší a v podstatě i při vysokých rychlostech je motor při ustálené rychlosti v podstatě neslyšitelný. 

 Renault  Vel Satis   2,2 16V dCi 110 kW   Expression       980 000 Kč

  

Další unikátní model na našem trhu. Jestliže Volvo S60 vyniká sportovním temperamentem pak Vel Satis je úžasný svým pojetím kreativitou a komfortem. Je prostě jiný se vším všudy. Chcete li budit značnou pozornost, pak Vel Satis je přesně ten automobil, se kterým se vám to podaří okamžitě, jak s ním vyrazíte do ulic. Jestliže firma Renault o tomto modelu tvrdí, že je vozem třetího tisíciletí,
spojující dynamiku, bezpečnost, design, komfort a kvalitu do jedinečného osobitého stylu, na který nikdy nezapomenete, pak nepřehání.  Pět hvězdiček, které obdržel v NCAP při bariérových zkouškách je pouze jedním z příkladů. Také  design je na špičkové úrovni.  Je unikátním řešením, které podtrhuje reprezentativnost tohoto vozu  na první pohled. Celkové  vzezření  Vel Satisu je obohaceno doplňky, které se vymykají běžně vžitým představám. Zajímavé mřížky chladiče, či kompaktní záď s širokým zadním oknem. Všechny tři vozy, které obsadily v kategorii „Auto za milion“ vítězná místa mají jednu společnou vlastnost . Jak již bylo řečeno u Volva S60 i Vel Satis je ve standardu vybaven výrazně nadstandardně a i velmi náročný uživatel nemusí sahat do kapsy pro další příplatkové doplňky. Samozřejmostí je
ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly. Elektronický stabilizátor systému, adaptabilní boční airbagy i pro cestující na zadních sedadlech, systém kontroly tlaku v pneumatikách či dešťový a světelný senzor.

Karta Keyless Drive - je novinkou ve výbavě automobilů, která si za vás bude pamatovat nejen nastaveni sedadla řidiče  a  vnějších zpětných zrcátek ale například i  klimatizace.
Palubní počítač,
tempomat s omezovačem rychlosti, automatická klimatizace s odděleným nastavením, syntezátor lidské řeči.

Jízda ve Vel Satisu je opravdovým zážitkem. Díky vysokému „stropu“ a bytelným  velmi dobře vyladěným křeslům máte z jízdy pocit těžko srovnatelný s jinými automobily. Mezi všemi motory nás nejvíce zaujal  Common Rail  2,2 16V dCi 110 kW  slabší  ze dvou dieselových agregátů a to zdaleka nejen proto, aby se vešel „do třídy“. Důvod je jednoduchý. Zatímco jízdními vlastnostmi a dynamikou se výrazně neodlišoval od svého silnějšího bratra, (rozdíl v maximální rychlosti 10 km, 200 respektive 210 km /hod a zcela zanedbatelné rozdíly v akceleraci) jeho pořizovací cena i provozní náklady jsou výrazně lepší. Domníváme se, že v podobě Vel Satisu  v provedení  2,2 16V dCi 110 kW   Expression  získáte vynikající limuzínu vyšší střední třídy za poměr cena výkon, kterou by jste jinde jen těžko hledali.



Škoda Superb V6 2,5 TDI 111kW                                    1 004 900 Kč

  

Doufám že nám odpustíte, že v případě Superbu jsme překročili milionovou hranici o 4 900 Kč. Věříme, že i největší škudlil tuto položku v této kategorii bude považovat za vskutku nepodstatnou. 

Také Superb je unikátní automobil s některými zcela bezkonkurenčními vlastnostmi, pro které se dostal do tak „exluzivní společnosti“. Jestliže Volvo S 60 v sobě snoubí především image s vynikajícími jízdními vlastnostmi , Vel Satis je neopakovatelný v kreativitě, pak Superb je „králem“ pro cestující na zadních sedadlech. A to zdaleka ne jen v kategorii „milionové“, ale i v třídě  mnohem dražší. Také Superb má vynikající výbavu ve standardu. Od dálkového centrálu elektrického stahování oken až po automatickou klimatizaci. K zajímavým prvkům patří například dva klimatizované boxy. Jeden v prostoru spolujezdce, druhý pak mezi předními sedadly. Pro bezpečnou jízdu je automobil vybaven  ABS+EDS+ASR+MSR+ESP, tedy všemi v současné době dostupnými prostředky pro bezpečné brzdění, kontroly jízdy i eliminaci prokluzu. Také jízdní vlastnosti Superbu patří  k absolutní špici ve třídě a není proto divu, že u nás se stal v této kategorii automobilem nejprodávanějším

Samostatnou kapitolou u tohoto modelu  je i motor. V6 2,5 TDI 111kW patří k nejlepším pohonným jednotkám koncernu VW. Tento šestiválec je nejen velmi kultivovaný a tichý, ale má také velmi dobrý kroutící moment 310 N.m.  K tomu je velmi úsporný, a to nejen na dlouhých vzdálenostech, ale přestože se jedná o šestiválec i po městě.

Jestliže S 60 /v zadních partiích/ či ještě o mnoho více Vel Satis jako celek  jsou automobily nápadnými, pak Superb vsadil na pravý opak. Střídmost, konzervatizmus, a nadčasová linie to je to co tento model nejvíce charakterizuje. Jen pro zajímavost. Obdobný sedan jako je Superb se stejným komfortem obdobným nebo totožným motorem a stejným prostorem pro cestující v zadu může stát i dvojnásobek Superbu.

Jsme přesvědčeni, že všechny tři námi zvolené modely jsou na tom výrazně lépe v poměru cena výkon než je tomu u drtivé většiny konkurence a patří svými vlastnostmi k absolutní špici.

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

  /redakce iTest/

                                                          

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: