Subaru Legacy 2.0 R Kombi aneb tichá síla


Ne ne neispiroval jsem se podobným heslem z letošních  voleb. Legacy je opravdu velmi tiché, tváří se nenápadně a přitom  je i velmi výkonné. Motor  je bez vibrací a „slouží“ i ve vysokých rychlostech bez zbytečné okázalosti. Legacy má velmi dobré sportovní vlastnosti a zároveň je spolehlivým rodinným automobilem.

 

Proslavená čtyřkolka s vyrovnaným výkonem na všechny čtyři kola je již dlouhá léta pojmem nejen ve sportu. Není snad jediného konstrukčního prvku, na který by jeho tvůrci šli podobně jako konkurence a na celkovém výsledku je to dostatečně patrné. Zatímco před lety mohlo platit, že Subaru je technicky vynikající automobil s průměrným vzhledem, v poslední době nové modely vyzrály i po této stránce a staly se středem zájmu náročných klientů, kteří upřednostňují kvalitu a precizní řešení před okázalostí.

 

Tak jako i u  ostatních modelů značky i tento  plochý čtyřválcový boxer dosahuje díky své konstrukci  velmi nízkého těžiště a tím i vynikajících jízdních vlastností i ve velmi členitém terénu, čímž samozřejmě nezapře svůj původ. V tomto případě i přesto, že není žádným malým autem, ale velkým rodinným kombíkem. Ostatně když jsem do názvu dával slogan tichá síla, mohl tam stejně dobře být i jiný, jako například  „zrozen v horách“. Není totiž mnoho automobilů, které by se v horách osvědčily tak jako právě vozy Subaru, a to samozřejmě platí i pro tohoto  „ sympaťáka“.  Zatímco třeba u Imprezy jsme si již dávno zvykli na „vybroušené“ jízdní vlastnosti, u velkého a relativně prostorného rodinného kombíka jakým Legacy je, to může být pro někoho, kdo nezná starší modely této značky dost překvapivé, a to  zvláště při velmi razantní jízdě. I když si při tomto způsobu jízdy   motor vezme i kolem jedenácti litrů benzínu na sto kilometrů, vrátí vše nejen sportovním zážitkem, ale i pocitem jistoty, který tato čtyřkolka vyvolává snad v každém režimu. Jezdíte-li však sice svižně, avšak rozumně, bez častého atakování rychlostního maxima, dostanete se i pod osm litrů na sto kilometrů, což vzhledem k velikosti a jízdním vlastnostem je více než dobré. 

 

Zatímco z venku je  většina  prvků  zcela typická pro Subaru, interiér je klasický a na rozdíl od některých starších modelů nevybočuje moc ze standardu. Nutno však říci že spíše evropského, tedy design se více přizpůsobil evropskému pojetí. Střední panel je v podstatě celý z matného hliníku a nejen on, ale i přístrojová deska jsou velmi kvalitně zpracovány.  Kruhové přístroje i ovládání až na některé drobnosti se výrazně neodlišují od současných trendů a působí dojmem obvyklého rodinného vozu vyšší třídy. Je útulný  a je vybaven kvalitními plasty. Sedáky jsou  dobře anatomicky konstruovány a je možno v nich jezdit i dlouhé vzdálenosti bez stopy únavy. Ostatně tak jako zvenku i interiér vsadil na kvalitní a seriozní dojem bez výrazných módních výstřelků. Snad jediným překvapením je fakt, že vnitřní prostor je o něco menší než byste u této třídy očekávali. To je však daň za robustní bezrámové dveře, které jsou tak samozřejmě o něco širší než je obvyklé. 

 

Legacy, jak již bylo naznačeno v úvodu, je originální špičková čtyřkolka s vynikajícími jízdními vlastnostmi, vhodná i do velmi náročného terénu. Nebudí sice vášnivé emoce při prvním pohledu o to více však po usednutí za volant. Díky svým jízdním vlastnostem je i velmi dobrým řešením pro pocit bezpečí. Díky střízlivému designu je výrazně nadčasová a neokouká se zdaleka tak snadno jako některé současné módní výstřelky. Díky poměru mezi cenou /zhruba 660 000 až 870 000 Kč podle výbavy/ a užitnými vlastnostmi je i velmi konkurence schopná. 

 /per//

 

         Z obsahu