automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily                                        

19.5.2002

E-mail

  

Články v rubrice

Francouzi útočí -3. Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Francouzi útočí – 2. Malé rodinné automobily

Clio
Je spolu s Thalií  klíčovým modelem, který dopomohl firmě Renault obsadit první místo mezi dovozci osobních automobilů za první tři měsíce letošního roku. Důvodů je několik. Nový face lift je velmi zdařilý, vůz působí mnohem dynamičtěji, má o mnoho výraznější tvář, změn k lepšímu doznal i interiér. Co však zákazníky osloví určitě nejvíce je vstřícná cenová politika. Na první pohled je díky základní ceně 289 900 Kč o něco dražší než Škoda Fabia Clasic,  která je o deset tisíc levnější. Pár sekund s tužkou a papírem vás však přesvědčí o opaku. Clio je totiž „nadupané v základu“.  Za příplatek deset tisíc získáte navíc například ABS, brzdového  asistenta, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, či  imobilizér, Také je zde v sérii airbag spolujezdce, boční airbagy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i dělené zadní sedadlo. Tedy vybavení, za které u škodovky podle ceníku připlatíte zhruba 51 400 Kč. K tomu jednou za čas dělá Renault  velmi účinné akce, kde je například možno zakoupit automobil s moderním dieselovým Common Railem za cenu adekvátního „benzinu“

Francouzi útočí - 1 

Vzhled
Clio patří mezi ty modely, kterým buď propadnete nebo prostě nejsou vaší „krevní skupinou „ Rozhodně však nenechávají nikoho klidným. Zatímco příď je (jak jsme si ověřili v naší minianketě) vnímána vesměs kladně, určité pochybnosti u některých dotázaných vzbuzuje neobvyklý tvar avantgardního zadního okna. Vše je však relativní. Domnívám se, že zadní část Clia je jen nepatrným připomenutím designerů Renaultu, že auto může vypadat i jinak a že se doopravdy „vyřádili“ až na zadních partijích Avantime a VelSatisu. Osobně považuji Clio za velmi zdařilé, a to nejen po estetické stránce. Jestliže přece jen mám výhradu, pak k relativně dramaticky se svažující střeše, která neumožňuje na zadních sedadlech cestovat osobám vyššího vzrůstu jak jsme si ověřili v testech. To však nemusí trápit žádného budoucího zákazníka, protože alternativa Thalie má nejen veliký kufr, ale i více místa nad hlavou.

Thalia
Je  jedním z momentálně největším trumfů Renaultu. Neprodává se plošně v celé síti, ale především v zemích s nižší kupní silou, kde svým výborným poměrem cena výkon narušuje zažité představy. Model který vychází s Clia je typický především „obrovským“ kufrem o obsahu 510 litrů, nezvyklý je nejen v  této třídě, ale především v této ceně. Ta  je u Thalie ještě níže než  menšího sourozence Clia. V základu s benzinovým motorem stojí 264 900 Kč, s dieselovým pak 319 900 Kč. A právě motory jsou další silnou stránkou Thalie. Ten nejslabší o obsahu 1,4 a výkonu  55 kW má rozvody OHC a pětkrát uloženou „kliku“. Snad jedinou slabší stránkou je u tohoto nejlevnějšího provedení, které se jmenuje Authentique, absence posilovače řízení. Expresson za 294 900 Kč má nejen posilovač, ale také elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání, či výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Silná  šestnácti ventilová „čtrnáctka“ o výkonu 72 kW  je k dostání za 334 900 Kč a to v provedení Expression v „elektrice s centrálem“.

Největším hitem je však  dieselová Thalia s Common Railem  1,5dCi za 319 900 Kč. Myslím, že mimo jiné právě zde ukázal Renault své nesporné schopnosti vidět do budoucna. Bývá totiž velmi nezvyklé, aby automobilka zařadila novou progresivní a velmi žádanou pohonnou jednotku i do modelu, který je určen zákazníkům, kteří  nemohou nebo nechtějí investovat do nového automobilu zbytečně velký finanční obnos. To jak velký přínos tato strategie přinese ukáže čas.  Je však více než pravděpodobné, že ten kdo si koupí za  relativně málo peněz automobil s velkou užitnou hodnotou  a s velmi úsporným motorem nebude váhat s výběrem značky  i svého následujícího  automobilu.

„Oj“ ty diesely
1,5 dCi  65 k patří doslova k „pokladům“ nejen Clia, ale od jara letošního roku i nové Thalie. Tento Common Rail druhé generace je rozhodně v této obsahové třídě „průlomem představ“ o tom jak vypadá a nebo spíše jak by měl vypadat moderní nízkoobsahový dieselový motor. Když říkám, že je tichý, tak tím nemyslím pouze srovnání s jinými diesely, ale v některých  oblastech otáček se zdál být tišší i než jeho benzinoví konkurenti s obdobným obsahem. Stále víc se ukazuje, že zatímco převratné změny u klasických benzinových motorů můžeme očekávat jen stěží, dieselový motor se nejen stále vyvíjí, ale už dnes jsou jeho některé vlastnosti právě u Common Railů opravdu pozoruhodné, a to ve všech obsahových třídách.

Jestliže jste skrblíci, máte benzinové auto a k tomu ještě palubní počítač tak vaše nervy lituji. Zvláště začátečníci mohou snadno „podlehnout infarktu“ při rozjíždění vozu a pohledu na počítač momentální spotřeby. Ten  podle zvoleného motoru může v této fázi jízdy vykazovat padesát, ale i sedmdesát litrů, což často nenechá v klidu ani silné nátury. Naopak palubní počítač u 1,5 dCI působí jako balzám a lze doporučit i jako terapii na zklidnění nervové soustavy. Digitální ukazatel momentální spotřeby i v rozjezdovém režimu velmi zřídka přesahuje číslo deset, režim průměrné spotřeby si pak oblíbil před desetinou čárkou nejvíce číslice tři či čtyři. Tedy přeloženo do suchých čísel měření. Při běžné jízdě po „okreskách“ jsme jezdili za 3,9 l. Dálnici na plný výkon při systematické jízdě blížící se maximální konstrukční rychlosti vozidla v kombinaci s jízdou ve městě tedy v kombinaci, která je nejnáročnější na spotřebu jsme naměřili průměr 6,1 litrů na 100 km. Celkový součet spotřeb za celou dobu testů pak vykazoval neuvěřitelných 4,9 l/100km. Což při náročnosti celého testu je výsledek skoro neuvěřitelný. Když k tomu ještě přidáme kultivovanost a tichý chod motoru, pak nelze než konstatovat, že poměr výkonu spotřeby a komfortu je nasazen u tohoto motoru tak vysoko, že se jeho vlastnosti budou překonávat velmi nesnadno.

 /per/

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: