automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | video-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

sport

2.9.2010

E-mail

 

¨

 

 

 

 

 

ElektroKity. Zajímavé řešení.

Elektrifikujte si své jízdní kolo. Mnoho lidí kteří uvažují o elektrokolu se mohou dostat do dilematu. Na jedné straně mají kolo které mají rádi a často jeho základ tedy rám či převody a další základní věci jsou kvalitnější než na kole elektrickém. Když základ elektrokola s velmi dobrou  sadou a rámem pak stojí elektrokolo značné finanční prostředky. Není nic snazšího než si elektrokolo nechat udělat právě z  toho svého. My jsme v redakci testovali sady firem e- pohon a citybikes a  byly jsme velmi příjemně překvapeni.

Citybikes  ElecroKit II

Motor :Výkon 250 W
Baterie: LiION 36V 10Ah
Dojezd:  47 km při teplotě 5 až 6 stupňů C /váha jezdce 68 kg
Cena: 16 613 Kč

Klasicky pojatá sada, která se všemi komponenty dodržuje normy Evropské unie. A to jak ve výkonu, tak v maximální rychlosti. Tedy 250 Watů a 25 km /jak již bylo specifikováno v testu/. To je důležité především tehdy, když se rozhodnete na vašem kole jezdit v okolních zemích, kde dodržování těchto parametrů pro jízdu na veřejných komunikacích je vyžadováno zcela striktně.
Ale k vlastnímu testu. Electrokit má vše, co je potřeba na jakékoliv kolo od MTB Treku až po City. Má PAS, tedy asistenci šlapání, či podpůrné mody pomoci.  LED světlo ve předu i vzadu, či elektro brzdy, které vám vypnou motor jakmile začnete brzdit. Velmi výhodné je vyvážení kola. Díky motoru umístěnému v předním náboji a baterii v nosiči nad zadním kolem. Centrální displej ukazuje stav nabití a zvolený asistenční mód. Jediné co bychom v tomto směru považovali za vylepšení, je rozšíření tohoto přístroje o rychlost a další trasové údaje. Což samozřejmě jde doladit i kombinací s běžným cyclocomputerem. To co je na této sestavě velmi zajímavé, je poměr cena výkon. Kompletní sestava stojí 16 613  Kč. Včetně předního kola 28“, doplatek za jiný rozměr kola je 200 Kč. Vlastní montáž pak 500 Kč. Tento kit  jsme zařadili do dlouhodobého testu. 


obr. vlevo: Sdružený přístroj ovládání módu asistence pohonu, ukazatel stavu baterie a funce vypnutí a zapnutí.
obr. vpravo: LED světlo
obr. nahoře: 250 W motor v předním náboji

E-pohon

Motor :Výkon 500 W
Baterie: LiION 36V 10Ah
Dojezd:  25 km bez šlapání

  

Mohutný 500 W motor v náboji zadního kola

 

 

 

 

 

 

 

Tady nás velmi zaujal silnější 500 W motor určený podle směrnic EU mimo komunikace. Ten vyniká opravdu „dravostí“ A jízda s ním je velmi zajímavá. 

Především proto, že máte ve většině situací oproti „dvěstěpadesátce“ pocit rezervy. Nejen to, ale další technické finesy zpříjemňují jízdu. Například otočný plyn, kterým si můžete bez problému pomoci více aniž více šlapete. Další výbornou maličkostí je tempomat. Ten funguje tak, že když plynovou rukojeť máte nastavenu pro danou jízdu, optimálně dané parametry elektronicky zaretujete příslušným tlačítkem. Nevýhodou u tohoto modelu je náročnější instalace vypleteného kola a logicky i menší dojezd na stejnou baterii. Naopak úžasná je síla, větší zábava i možnosti oproti slabším motorům. V redakci budeme tento nebo obdobný motor  E-pohon dlouhodobě testovat a výsledky zveřejníme na našich stránkách. Podíváme se blíže i na několik dalších variant nejen konstrukčních, ale i výkonových, které má E- pohon k dispozici. Například i kilowatové motory.


Vlevo: ovládání tempomatu a houkačky. Vpravo: kontroler stavu baterie integrovaný se spínačem světel.

 

Petr Řezáč